کرمانشاه؛

خروج بیش از 52درصد مبادلات تجاری از بزرگراه کربلا

کرمانشاه در سده ۱۹ میلادی به دروازه آسیا شهرت داشته است

يكي از امن ترين و كم خطرترين جاده هاي ترانزيتي و سياحتي كشور در دل این استان جای دارد. آنقدر بر سر این راه زيبايي هاي طبيعي و جذاب قرار دارد که نظر هر بیننده ای را به خود جلب می کند.

بزرگ‌ترین طول بزرگراه کربلا در غرب کشور از دل دامنه های کرمانشاه می گذرد. بیش از 400 کیلومتر این بزرگراه در این استان قرار دارد و تاکنون ساخت بیش از 321 کیلومتر آن به پایان رسیده است.

مدیر ساخت و توسعه راه‌های اداره کل راه و شهرسازی استان کرمانشاه در گفتگو با خبرنگارباشگاه خبرنگاران کرمانشاه گفت:ساخت بزرگراه کربلا از سال 1370 شروع شده است و اولین قطعه این پروژه از حوالی شهرستان صحنه شروع شده است و در حال حاضر کار ساخت این بزرگراه در محدوده اسلا آباد غرب تا سرپل ذهاب در حال انجام است.

مرکزیت کرمانشاه در غرب کشور بخاطر وجود سه مرز رسمی با وجود موقعیت ویژه جغرافیایی و ارتباطی برای تردد زوار عتبات عالیات جایگاه منحصر بفردی در میان خروجی های غرب کشور دارد و بیش از 52 درصد مبادلات تجاری را به خود اختصاص داده است.

مهرداد آهکی در ادامه به پیشرفت فیزیکی این طرح اشاره کرد و افزود: کل قطعات بزرگراه که در استان کرمانشاه واقع شده است و بیش از 95 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و در قطعات در دست انجام در محدوده سرپل ذهاب تا اسلام آباد غرب با بیش از 65 درصد پیشرفت همراه بوده است.

وی با بیان اینکه این طرح درصورت تامین اعتبار تا دو سال آینده به بهره برداری می رسد گفت: کار ساخت بزرگراه کربلا تاکنون 15میلیارد تومان هزینه اجرایی در بر داشته است و برای اتمام طرح بیش از 360 میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است.

بهره برداری از طرح عظیم بزرگراه کربلا موجب تسهیل در تردد زوار، کاهش تصادفات جاده ای و کاهش تلفات و افزایش مبادلات تجاری و افزایش صادرات به کشور عراق را به همراه دارد.

انتهای پیام/ب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.