مدیر کل درمان تامین اجتماعی استان تهران گفت: زمان مراجعه بیمه شدگان به شعب تامین اجتماعی برای تائید نسخ دارویی تا دو هفته آینده به صفر می‌رسد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران  محمد تقی خسروانی مقدم مدیر کل درمان تامین اجتماعی استان تهران در مراسم افتتاح ساختمان جدید الاحداث بیمارستان آیت‌الله کاشانی که امروز (دوشنبه ) برگزار شد با اشاره به آمار اداره کل درمان استان تهران اظهار کرد: اداره کل درمان استان تهران به عنوان ویترین سازمان تامین اجتماعی بیش از یک سوم نیروهای سازمان را در خود جای داده است و به 8 میلیون بیمه شده خدمات ارائه می کند.
 
خسروانی مقدم اضافه کرد: هم‌اکنون این سازمان همسو با طرح تحول نظام سلامت گام بر می‌دارد و کارهای موثری که در اداره درمان صورت گرفته است باعث افزایش رضایت بیمه شدگان شده است.
 
وی با بیان اینکه چه در بخش درمان مستقیم و چه در بخش درمان غیر مستقیم شاهد پیشرفت چشمگیر و بعضا رکورد دار در چند دهه اخیر بوده‌ایم تصریح کرد: سازمان تامین اجتماعی به عنوان دومین تولید کننده کشور بیش از نیمی از جمعیت کشور را تامین کرده است که هزینه درمان بیمه شدگان تامین اجتماعی 2 هزار میلیارد تومان بوده که هزار و 500 میلیارد تومان مربوط به درمان غیر مستقیم و 500 میلیارد تومان مربوط به درمان مستقیم بوده است.
 
مدیر کل درمان استان تهران افزود: برای اولین بار پرداخت خسارات متفرقه در 22 کارگزاری پخش شده است و این امر موجب شده تا بیمه شدگان که قبلا 4 ساعت در صف منتظر می‌ماندند هم‌اکنون فقط 15 دقیقه انتظار بکشند.
 
وی در خصوص بحث تایید دارو گفت: میزان مراجعات بیمه شدگان  به شعب تامین اجتماعی برای تایید نسخ دارویی تا دو هفته آینده به صفر می‌رسد.
 
خسروانی مقدم با اشاره به اینکه بحث تایید نسخ دارویی در داروخانه ها در سه مرکز شهریار، اسلامشهر، و ورامین بزودی اجرایی می شود ،گفت: برای اولین بار در بخش درمان تامین اجتماعی پرداخت بدهی‌ها به مراکز طرف قرار داد به روز شده به طوری که کار بزرگی صورت گرفته که در تاریخچه سازمان سابقه نداشته است.
 
وی به ارائه آمار درمان مستقیم پرداخت و گفت: 7.5 میلیون نفر به مراکز درمان تامین اجتماعی مراجعه داشته اند که 112 هزار نفر در این مراکز بستری شده‌اند و 77هزار جراحی انجام شده است.
 
خسروانی مقدم در خصوص پروژه‌های بیمارستانی افزود: ساخت بیمارستان فیاض بخش با 550 تخت خواب بعد از طلسم 20 سال شروع شد و بیمارستان آیت الله کاشانی که از سال 1340 احداث شده بود ساختمان جدید آن 47 تخت اضافی و  آخرین تجهیزات دنیا طی 3 سال به بهره برداری رسید.
 
 انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار