معاون سیاسی وزیر کشور گفت: کمیسیون ماده 10 احزاب بعد از دهه فجر تشکیل جلسه می‌دهد.

کمیسیون ماده 10 احزاب بعد از دهه فجر تشکیل جلسه می‌دهد/ پیگیر راه‌اندازی مجدد خانه احزاب هستیم
به گزارش خبرنگار دولت باشگاه خبرنگاران، "محمدحسین مقیمی" معاون سیاسی وزیر کشور صبح امروز در حاشیه مراسم تجدید بیعت کارکنان وزارت کشور با آرمان‌های امام راحل در مرقد امام در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی در خصوص زمان جلسه آتی کمیسیون ماده 10 احزاب گفت: کمیسیون ماده 10 احزاب بعد از دهه فجر تشکیل جلسه می‌دهد.
 
وی در پاسخ به سوالی پیرامون صدور مجوز برای حزب اصلاح‌طلب اتحاد ملت اظهار داشت: بعد از این که کمیسیون ماده 10 احزاب تشکیل جلسه داد نتیجه تعیین تکلیف برای این حزب درخواست کننده مجوز را اعلام می‌کنیم.
 
مقیمی در ادامه در پاسخ به سوالی پیرامون برخی شائبات در خصوص تعلق خاطرش به یک جناح خاص سیاسی و تسهیل اعطای مجوز به احزاب اصلاح‌طلب در دوره تصدی او در معاونت سیاسی وزارت کشور بیان داشت: من معاون سیاسی وزیر کشور و مسئول معاونت سیاسی وزارت کشور جمهوری اسلامی ایران هستم و همه احزاب قانونمند برای ما مورد اعتماد هستند و ما تلاش می‌کنیم که همه احزاب احساس کنند که وزارت کشور متعلق به همه آن‌هاست.
 
معاون سیاسی وزیر کشور در ادامه در پاسخ به سوالی پیرامون ایام الله دهه فجر و آرمان‌های امام راحل اظهار داشت: همان طور که مقام معظم رهبری فرمودند این انقلاب به نام امام خمینی (ره) می‌درخشد و بزرگ‌ترین اتفاق در تاریخ ایران، 22 بهمن بود که تحول اساسی را پدید آورد.
 
وی ادامه داد: این انقلاب به وسیله مردم به ثمر نشست و ما امروز آمده‌ایم تا با آرمان‌های امام خمینی (ره) تجدید بیعت کنیم و ان شاء الله در جهت خدمت بیشتر و اجرای فرامین امام راحل خودمان را آماده کنیم تا جمهوری اسلامی بتواند به اهداف خود برسد.
 
مقیمی در پاسخ به سوالی پیرامون ارزیابی خود از وضعیت احزاب در زمان حیات امام خمینی بیان داشت: نظر امام راحل این بود که همه گروه‌ها باید در اداره کشور حضور داشته باشند و همه کسانی که در چارچوب قانون اساسی فعالیت می‌کنند بتوانند در سرنوشت سیاسی کشور دخیل باشند.
 
وی ادامه داد: تلاش ما این است که امروز نظر امام (ره) را که مورد تأیید رهبری هم هست پیاده کنیم و بر این مبنا همه تشکل‌های شناسنامه‌دار و قانونی طبق مقررات کشور می‌توانند فعالیت کنند.
 
معاون سیاسی وزیر کشور در ادامه در پاسخ به سوالی مبنی بر این که آیا اصول‌گرا و یا اصلاح‌طلب بودن احزاب برای شما تفاوتی دارد یا خیر، تصریح کرد: برای وزارت کشور تمام احزاب و گروه‌های شناسنامه‌دار مورد احترام هستند و تلاش ما این است که ازحاب فعالیت‌های قانونی خود را انجام دهند و حضوری موثر در صحنه سیاسی کشور داشته باشند.
 
مقیمی در پاسخ به سوالی پیرامون نتایج استعلامات انجام گرفته در مورد حزب اتحاد ملت برای اعطا مجوز گفت: هر گروهی که درخواست تشکیل حزب را دارد طبق قانون موضوعی پیشنهاد خود را ارائه می‌کند و ما استعلامات لازم را از مراجع ذی‌صلاح انجام می‌دهیم سپس در کمیسیون مورد بررسی قرار می‌گیرد و پس از تصویب کمیسیون نتیجه را اعلام می‌کنیم.
 
استاندار سابق استان مرکزی در پاسخ به سوالی پیرامون استاندار کنونی این استان کشور بیان داشت: در حال حاضر استان مرکزی با سرپرست اداره می‌شود و در آینده نزدیک برای این استان، استاندار منصوب می‌شود.
 
مقیمی در پایان در پاسخ به سوالی پیرامون وضعیت خانه احزاب خاطرنشان کرد: ما راه‌اندازی مجدد خانه احزاب را پیگیری می‌کنیم چرا که این خانه متعقل به همه  احزاب است و وزارت کشور از راه‌اندازی مجدد خانه احزاب پشتیبانی می‌کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار