به طور حتم اسون گوران اریکسون که در زمره 10 سرمربی برتر تاریخ جهان فوتبال قرار دارد مشهورترین،موفقترین ،پر افتخارترین سرمربی سوئدی تاریخ جهان است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران، "اسون گوران اریکسون" متولد 5 فوریه 1948 در سوئد فعالیت حرفه ای خود را به عنوان یک بال راست در سال 1966 از تیم تورسبی آغاز کرد و طی 109 بازی، 23 گل به ثمر رساند.

مشهورترین سرمربی سوئدی تاریخ جهان کیست؟

اریکسون دوران حرفه ای سرمربیگری خود را از گوتبرگ سوئد در سال 1979 آغاز کرد و این تیم را در عین ناباوری به مقام قهرمانی لیگ برتر سوئد رساند و حتی صعود به جمع 4 تیم برتر جام یوفا نیز از افتخارات دیگر وی با این تیم سوئدی است.

در اولین روز سپتامبر 1982 سران تیم مشهور بنفیکا پرتغال، اریکسون را به عنوان سرمربی انتخاب کردند که در کمال ناباوری این تیم را هم قهرمان پرتغال کرد و حتی با این تیم به فینال جام یوفا هم رسید.

در سال 1984اریکسون در راس کادر فنی تیم آاس رم ایتالیا قرار گرفت و توانست با این تیم رمی قهرمان جام حذفی شود.

مشهورترین سرمربی سوئدی تاریخ جهان کیست؟

اریکسون مدت کمی نیز سرمربی فیورنتینا شد ودوباره به بنفیکا پیوست وافتخارات باورنکردنی حضور در فینال جام باشگاه های اروپا و2 قهرمانی لیگ پرتغال را برای این تیم لیسبونی به ارمغان آورد.

در سال 1992 اریکسون به سمپدوریا پیوست و این تیم را به فینال جام باشگاه های اروپا در مقابل بارسلونا رساند و تا سال 1997 یک جام حذفی را هم برای این تیم به ارمغان آورد.

در اولین روز ماه ژوئیه سال 1997 اریکسون سوئدی به انتخاب کرانیوتی معروف، سرمربی لاتزیو شد و سر فصل تازه ای برای وی در زندگی‌اش آغاز کرد؛ چرا که این تیم را پس از مدت ها در روز آخرسری آ با ستاره ای مانند، سینیشا میهایلویچ، نستا، نگرو، کوتو، ورون، ندود، سالاس و سیمونه اینزاگی قهرمان کالچو کرد.

اریکسون لاتزیو را تبدیل به تیم اول جهان کرد و قهرمان سوپر کاپ ایتالیا وکوپا ایتالیا نیز شد. اما اریکسون به این موضوع بسنده نکرد و آخرین قهرمانی جام در جام باشگاه های اروپا وحتی سوپر کاپ اروپا برابر منچستر یونایتد  رابه ویترین افتخارات بیانکو چلستی ها افزود. اما این آخرین روزهای خوش اریکسون با لاتزیو بود و انتصاب همزمان جالب وی به سرمربیگری انگلیس سبب شد تا در سال 2001 لاتزیو قهرمان روزهای خوب سال گذشته را در کالچو تکرار نکند و حتی آمدن کرسپو و لوپز نیز موثر واقع نشد. این موضوع سبب شد تا کرانیوتی به اریکسون بگوید یا باشگاه لاتزیو را انتخاب کن یا تیم ملی انگلیس و در نهایت اریکسون با چشمان اشکبار بیانکو چلستی ها را ترک کرد. 

براساس این گزارش، اریکسون از سال 2001 تا 2006 تیم ملی انگلیس را 2 بار به جام جهانی رساند و تا مرحله یک چهارم نهایی هم صعود کرد . اریکسون از سال 2007 تا 2008 سرمربی منچسترسیتی بود.

مشهورترین سرمربی سوئدی تاریخ جهان کیست؟

از سال 2008 تا 2009 هدایت تیم ملی مکزیک برعهده اریکسون بود . وی در جام جهانی 2010 هدایت تیم ملی ساحل عاج نیز بود. او پس از هدایت لستر سیتی، عهده دار هدایت تیم های چینی بوده است.



انتهای پیام./.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار