نماینده جمهوریخواه در مجلس نمایندگان آمریکا گفت: هیچ ایرادی ندارد که بدون اطلاع باراک اوباما، رییس جمهور آمریکا، بنیامین نتانیاهو، رییس کابینه اسرائیل، در برابر اعضای کنگره آمریکا درباره ایران سخنرانی کند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران، "پل ریان"، نماینده ایالت ویسکانسین در مجلس نمایندگان آمریکا و همچنین رییس کمیته تخصیص بودجه این مجلس، ضمن گفتگو با مجری برنامه گفتگوی خبری "میت دپرس" در شبکه تلویزیونی ام اس ان بی سی آمریکا درباره تصمیم میت رامنی مبنی بر انصراف از نامزدی اش برای انتخابات ریاست جمهوری آتی آمریکا گفت: میت رامنی و آن رامنی (همسرش) این تصمیم را با توجه به آنچه به مصلحت کشور بوده است گرفته اند و من از تصمیم آنان حمایت می کنم. رایان که در انتخابات قبلی آمریکا، نامزد معاونت ریاست جمهوری از سوی حزب جمهوریخواه در کنار میت رامنی بود، افزود: البته اگر میت تصمیم می گرفت در انتخابات 2016 شرکت کند، من حتماً از او حمایت می کردم، زیرا این بر هیچکس پوشیده نیست که میت رامنی، رییس جمهور بسیار خوبی برای آمریکا می شد، اما فعلاً وی تصمیم گرفته است که داوطلب نامزدی از سوی حزب جمهوریخواه نباشد که برای من این تصمیم وی نیز، قابل احترام است. 

وی افزود: ما باید به فکر رشد اقتصادی کشورمان باشیم، زیرا ما اقتصادی بسیار راکد داشته ایم که روند بهبود مجدد آن آنقدر کند بوده که از زمان جنگ جهانی دوم به این طرف، بی سابقه بوده است.  دستمزد طبقه متوسط جامعه راکد مانده (رشد نداشته) است. ما باید از این شرایط راکد خود را نجات دهیم. به نظر من، ما باید قوانین اخذ مالیات را در این کشور به صورت گسترده اصلاح کنیم تا محرّکی برای رشد مجدد اقتصادی کشورمان باشد. 

ریان پاسخ داد: نرخ رشد اقتصادی یا همان تولید ناخالص ملی ما، زیرِ سه درصد است. ما ده ها میلیون نفر در این کشور داریم که نه تنها بیکار هستند، بلکه دیگر به دنبال کار نیز نمی گردند. شمار این افراد حتی در آمار و ارقامی که از نرخ بیکاری (ظاهراً پایین) در آمریکا ارائه می شود، گنجانده نمی شود. ما در این کشور چهل و پنج میلیون نفر داریم که در فقر زندگی می کنند. دستمزد طبقه متوسط نیز همچنان راکد مانده است. پس باید گفت که این، نشان دهنده ی  موفقیت اقتصادی (برای آمریکا) نیست. 

ریان از خودش پرسید: آیا شرایط کنونی اقتصادی ما از گذشته بهتر شده است؟ بله، بهتر شده، اما هنوز راهی بسیار طولانی پیش روی ما است. وی تأکید کرد: یکی از مهم ترین انتقادهایی که من به مفاد سخنرانی اخیر رییس جمهور (اوباما) در برابر کنگره دارم این است که وی سخنانِ بسیار خوشحال کننده ای درباره اقتصاد کشور می گوید، به نحوی که گویی ما به هدف خود در رابطه با رشد اقتصادی آمریکا نائل شده ایم. این در حالی است که به هیچ وجه چنین نیست و ما راهی بسیار طولانی پیش رو داریم که باید آن را (برای دستیابی به موفقیت اقتصادی آمریکا) طی کنیم. مردم (این کشور) در حال صدمه دیدن هستند و ما (سیاستمداران) باید دست به کار شویم تا این شرایط را بهبود بخشیم و اوضاع (بد اقتصادی آمریکا) را ترمیم کنیم. 
 
ریان در مورد سخنرانی نتانیاهو در کنگره نیز پاسخ داد: به قانون اساسی آمریکا نگاه کنید، زیرا در آن آمده است، که حاکمیت آمریکا از سه قوه ی مجزا، اما مساوی، تشکیل شده است. یکی از قوا به هیچ وجه در خدمت یا زیر دستِ قوه دیگر نیست. 

ریان جواب داد: من لزوماً نمی گویم که این کار دشمن تراشانه بوده است. به عقیده من، ما خواهان گوش دادن به اظهارات رهبر اسرائیل در خصوص نقطه نظراتش درباره ایران هستیم. 

رایان ادامه داد: باید به این نکته نیز توجه شود که نگرانی ها از سوی هر دو حزب اصلی آمریکا (در کنگره) درباره سیاست های رییس جمهور در قبال ایران وجود دارد. اکثریتِ قابل توجهی از اعضای هر دو حزب (دمکرات و جمهوریخواه) در مجلس نمایندگان و سنای آمریکا در رابطه با رویکرد دولت اوباما به این مذاکرات (هسته ای با ایران) به شدت نگران هستند، زیرا ایران در حال به تعویق انداختن (ضرب الاجل) این مذاکرات است. از این رو، من این استدلال را می آورم که نگرانی ها از سوی هر دو حزب بزرگ آمریکا در این خصوص وجود دارد که رییس جمهور چگونه به این مسئله می پردازد. از این رو، این کاملاً صحیح و شایسته است که ما از بی بی (بنیامین) نتانیاهو، رییس کابینه اسرائیل، دعوت کنیم که به اینجا بیاید و برای ما از تفکرات و نقطه نظراتِ خود بگوید(و در برابر کنگره سخنرانی کند).



انتهای پیام./.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار