رادیو رژیم صهیونیستی مدعی شد که ایران و آمریکا در حال نزدیک شدن به یک توافق هسته ای هستند.

رادیو اسرائیل: ایران و آمریکا به توافق هسته ای نزدیک شده‌اندبه گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران؛ رادیو رژیم صهیونیستی به نقل از دیپلمات‌های اروپایی ادعا کرد که ایران و آمریکا در حال نزدیک شدن به یک توافق هسته ای هستند.

بر اساس این ادعا، منابع دیپلماتیک غربی به رادیو رژیم صهیونیستی اعلام کردند که  این توافق به ایران اجازه خواهد داد که تمام سانتریفیوژهای خود را حفظ کند و در ازای آن باید ثبات را در عراق، افغانستان، سوریه تامین کند.

 بنابه ادعای مقامات مذکور در اتحادیه اروپا ، "جان کری" وزیر امور خارجه آمریکا و "محمد جواد ظریف" همتای ایرانی اش، بر سر افزایش شمار سانتریفوژها که ایران حق دارد نگهدارد، بحث و گفتگو کرده اند.

در این گزارش ادعا شده است: آمریکا در هفته‎های اخیر در مذاکره با ایران پیشرفتهای چشمگیری داشته به حدی که تمایل دارد به تهران اجازه ادامه فعالیت 6500 سانتریفوژ را داده و تحریمها را لغو کنند.

در ادامه گزارش رادیو رژیم صهیونیستی امده است: دیپلماتهای اروپایی به اسراییلی‎ها گفته‎اند این امتیازات را به ایران در ازای تعهد ایران به حفظ ثبات منطقه خواهند داد.

به گزارش این رادیو، اتحادیه اروپا مخالف ایجاد ارتباط میان مسئله هسته‌ای ایران با موضوعات ژئوپلتیک دیگر است. در حقیقت، اروپایی‎ها مشکوکند که واشنگتن دور از چشم بروکسل در حال توافق با ایران است.

در ادامه این گزارش آمده است: اسراییل نگران است که تمایل دولت اوباما برای دادن مجوز حفظ سانتریفوژها به ایران، به تهران اجازه دهد در صورت تمایل به ساخت بمب اتمی، این کار را در عرض چند ماه انجام دهد(!).

این نخستین باری نیست که خبری در خصوص توافق میان آمریکا و ایران در رسانه‎ها منتشر می‌شود. روز جمعه نیز شبکه 10 رژیم صهیونیستی اعلام کرد که اوباما با 80 درصد از درخواستهای ایران برای دستیابی به توافق هسته‌ای موافقت کرده است. امام یک مقام ارشد آمریکایی بلافاصله در مصاحبه با روزنامه صهیونیستی جروزالم پست این خبر را تکذیب کرد.

آمریکا، انگلیس، فرانسه، روسیه، چین و آلمان در حال مذاکره با ایران برای دستیابی به توافق جامع هسته‎‌ای هستند.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در تماس تلفنی مداوم با دموکراتهای آمریکا است تا نگرانی‎های آنها را در خصوص سخنرانی خود در سوم مارس در کنگره آمریکا مرتفع سازد.

اوباما و نتانیاهو همچنان در خصوص معیارهای خود در مورد آنچه "توافق بد" با ایران می‎نامند، اختلاف نظر دارند.


انتهای پیام./.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار