معاون پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور از اجرای طرح موبایل سنتر برای دسترسی و خدمات رسانی مطلوب‌تر به معتادان استان تهران خبر داد.

 محسن روشن پژوه معاون پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، گفت : یکی از رویکردهای کاهش اعتیاد رویکرد کاهش آسیب برای گروهای پر خطر است که قادر به ترک مواد مخدر نیستند .

وی ادامه داد : با توجه به ویژگی برخی کلان شهرها از جمله تهران،  دسترسی به ارائه خدمات برای افراد معتاد سخت می شود که در این راستا سازمان بهزیستی ، الگوی موبایل سنتر با هدف توسعه مراکز آسیب و جمعیت هدف  را طراحی کرد.

روشن پژوه تصریح کرد: در این طرح مددکاران آموزش دیده به صورت سیار با حضور در حاشیه اتوبان‌ها و مراکز تجمع معتادان در زیر پل‌ها مراجعه کرده و  به این افراد خدمات رایگان ارائه  می کنند و به طور کلی مداخلاتی که در یک مرکز به معتادان ارائه می‌شود را به صورت سیار انجام می‌دهند.

وی اظهار داشت : در این الگو خدمات کاهش آسیب نظیر ، ارائه سرنگ ، وسایل پیشگیری از بارداری و ..... در قالب خودروهای مناسب سازی شده در اتوبان در مراکز پر خطر ارائه می شودتا به این وسیله بتوانیم در کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی ناشی از اعتیاد نقش موثری را ایفا نماییم .

معاون پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور با اشاره به اینکه برای راه اندازی این طرح مبلغ 2 میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده  خاطر نشان کرد: این مراکز با مشارکت مستقیم تشکل های غیر دولتی و جمعیت های فعال در حوزه کاهش آسیب در تهران به صورت پایلوت در شمال، غرب، شرق و جنوب استان راه اندازی شد.

انتهای پیام/
برچسب ها: موبایل ، پیشگیری ، اعتیاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار