"مهدی سنایی" سفیر ایران در روسیه اعلام کرد شعبه‌ای از بانک دولتی ملی ایران در مسکو نقل و انتقال پول بین ایران و روسیه را تسهیل خواهد کرد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری شین‌هوا، سنایی در نشستی با یک گروه صنعتی مستقر در مسکو گفت: در پی تدابیر اتخاذ شده از سوی بانک ملی جمهوری اسلامی ایران، نقل و انتقال پول بین ایران و روسیه در تمام سطوح از طریق "میر بیزینس بانک" در مسکو و بخش مبادلات بانک ملی در تهران امکان‌پذیر است.

وی افزود موانعی که از پیش وجود داشت مانند تعرفه‌های گمرکی بالا برای صادرات، محدودیت نقل و انتقال پول و مشکلات روادید، در کل همه برداشته شدند.

ایران و روسیه قصد دارند طی سال کنونی میلادی یادداشت تفاهمی کنسولی برای ایجاد رژیم بدون روادید برای بازرگانان و گردشگران ایرانی و روسی امضا کنند.

سفیر ایران در روسیه خاطر نشان کرد صادرات محصولات به روسیه از طریق ارمنستان، جمهوری آذربایجان و قزاقستان تنها راه برخورداری از تعرفه‌های گمرکی پایین برای ایران است.

وی پیش‌تر در ماه گذشته میلادی گفته بود که ایران قصد دارد سال 2015 نخستین توافقنامه را با اتحادیه اقتصادی اوراسیا در خصوص کاهش تعرفه‌های گمرکی که در مورد صادرات کالاهای ایرانی به روسیه به اجرا در می آیند، امضا کند.

وی همچنین گفته بود ایران و روسیه به تأسیس بانکی مشترک برای انجام پرداخت‌های متقابل در زمینه تجارت دو جانبه فکر می کنند.

سنایی خاطر نشان کرده بود دو طرف قصد دارند بانکی مشترک یا حسابی مشترک به منظور انجام پرداخت‌های ریالی ایران یا روبلی روسیه ایجاد کنند.

انتهای پیام./.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار