همایش ملی بافت های فرسوده و تاریخی شهری؛ چالش ها و راهکارها در کاشان طی روزهای نهم و دهم اردیبهشت ماه سال 94 در دانشگاه کاشان برگزار می شود.

دبیر علمی این همایش با اشاره به تمدید مهلت ارسال مقالات تا اول اسفندماه سال جاری در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان در کاشان گفت: تاکنون 232 نفر متقاضی شرکت در همایش شدند و 137 مقاله به دبیرخانه این همایش ارسال شده است. 

محسن شاطریان، افزود:علاقمندان به شرکت در این همایش و محققان سراسر کشور می توانند چکیده مقالات خود را به دبیرخانه این همایش به نشانی کاشان، کیلومتر 6 بلوار قطب راوندی، دانشگاه کاشان، دانشکده منابع طبیعی ارسال کنند. 

وی، نشانی الکترونیکی همایش را به آدرس http://baftefarsoodeh.kashanu.ac.ir
یادآورشد و گفت:علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 03155912791 و دورنگار دانشگاه کاشان 03155912777 تماس بگیرند. 

به گفته وی،گردهمایی اندیشمندان، پژوهشگردان، مدیران و کارشناسان و برنامه ریزان شهری به منظور بحث و تبادل نظر و فراهم کردن بسترهای علمی پیشرفت ایرانی اسلامی بافت های فرسوده شهری کشور، تبیین مفاهیم و مصادیق فرسودگی و بافت های فرسوده شهری در ابعاد اجتماعی - اقتصادی، جغرافیایی، فرهنگی و کالبدی و تبیین اصول و روشهای بهینه مدیریت بافت های فرسوده شهری در سطح ملی و شهر کاشان و آران و بیدگل از اهداف برگزاری این همایش است. 

دبیر علمی همایش ملی بافت های فرسوده و تاریخی شهری؛ چالش ها و راهکارها در کاشان،بهره گیری از تجربیات ملی و بین المللی در مرحله برنامه ریزی بافت¬های فرسوده و تبیین روش¬ها و راهکارهای تهیه و اجرای طرح توسعه شهری در بافت های شهری در ایران و کاشان و آران و بیدگل، بهره گیری از یافته های جدید پژوهشی، استفاده بیشتر و بهتر از فضای شهری برای اسکان جمعیت، رفع نیاز ساکنان بافت فرسوده به کاربری های خدماتی (ایجاد فضاهای کار و تفریح مناسب)، بهبود ساختار حمل و نقل در بافت فرسوده و به تبع آن در شهر وارتقاء الگوی سکونت و مسکن را از دیگر اهداف این همایش برشمرد. 

شاطریان تصریح کرد: مباحث نظری و مفهومی بافت‌های فرسوده، بافت‌های فرسوده شهری در ابعاد مختلف مدیریتی، اجتماعی فرهنگی،کالبدی فضائی، جغرافیائی - زیست محیطی، اقتصادی، بافت های فرسوده شهر کاشان و آران و بیدگل، بافت های فرسوده و گردشگری، بافت های فرسوده و پدافند غیرعامل و احیای بافت های فرسوده شهری بر اساس الگوی اسلامی-ایرانی و معماری بومی از محورهای اصلی همایش است. 

وی در ادامه، مسابقه عکاسی همایش ملی بافت های فرسوده و تاریخی شهری؛ چالش ها و راهکارها نیز با در نظر داشتن اهداف و محورهای این همایش برای تمامی هنرمندان و علاقه مندان برگزار می شود.
به گفته وی،مهلت ارسال آثار عکس تا 20 فروردین به آدرس دبیرخانه بخش عکس همایش کاشان، خیابان ملا فتح الله، جنب بارو ی تاریخی شهر، کوچه صدره و سرفره، شرکت عمران و احیای بافت شهرداری کاشان (www.kashanehya.ir) است.
دبیر علمی همایش ملی بافت های فرسوده و تاریخی شهری؛ چالش ها و راهکارها با اشاره به برگزاری این همایش با همکاری دانشگاه کاشان گفت: 55224979-031 و 55225770-031 شماره تلفن های تماس و 55227583 با داخلی هفت دورنگار دبیرخانه بخش عکس همایش است . 

شاطریان در پایان از فراخوان مسابقه طراحی شهری در بافت فرسوده کاشان نیز تا بیستم
فروردین سال آینده خبر داد و گفت:این مسابقه با هدف احیای مراکز شهری تاریخی با موضوع مرکز محله محتشم کاشانی برگزار می شود.

وی افزود:علاقه مندان برای شرکت در این مسابقه و اطلاع از جزییات و شرایط ارسال آثار با دبیرخانه اجرایی آن در کاشان به آدرس خیابان ملا فتح الله، جنب باروی تاریخی شهر، کوچه صدره و سرفره،شرکت عمران و احیای بافت شهرداری کاشان (www.kashanehya.ir) مراجعه کنند.

به گفته وی،شاطریان اظهارداشت: جوایز بخش عکس برای نفر او ل پنج سکه تمام بهار آزادی، برای نفر دوم پنج نیم سکه و نفر سوم پنج ربع سکه است.

برچسب ها: همایش ، ملی ، اصفهان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.