شمار افراد بی‌خانمان در نیویورک آمریکا در ماه نوامبر سال 2014 به رکورد بالای 60,352 افزایش یافته است.

به گزارش سرویس بین‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از "پرس تی‌وی"، جمعیت افراد بی‌خانمان در نیویورک به بیش از عدد 60,000 نفر رسید.

طبق گزارشات یکی از موسسات خیریه، شهر نیویورک به عنوان پُر جمعیت‌ترین شهر آمریکا با افزایش بی‌سابقه افراد بی‌خانمان مواجه است و "بحران تاریخیِ بی‌خانمانی" در این شهر به روند افزایشی خود ادامه می‌دهد.

این نهاد گفت در ماه نوامبر، تعداد 60 هزار و 352 نفر بی‌خانمان در نیویورک گزارش شده است که 25 هزار و 640 نفر از این تعداد را کودکان شامل می‌شوند.

آخرین رقم افراد بی‌خانمان رکوردی تازه برای این شهر به حساب می‌آید و 10 درصد بیشتر از رقم 53 هزار و 615 نفر بی‌خانمان در ماه ژانویه 2014 است. 

این گروه سیاست‌های شهردار سابق نیویورک "مایکل بلومبرگ" و همچنین بحران شدید قیمت مسکن را مقصر افزایش بی‌سابقه تعداد افراد بی‌خانمان دانست.

تعداد افراد بی‌خانمان در طول مدیریت بلومبرگ 71 درصد افزایش یافت. تعداد کودکان ‌بی‌خانمان نیز فقط در 5 سال گذشته 63 درصد افزایش را نشان می‌دهد.

هر چند که به گفته "پاتریک مارکی" معاون مدیر اجرایی این نهاد، "بحران تاریخیِ‌ بی‌خانمانی" در این شهر از زمان مدیریت "بیل ده بلزیو" از سال 2014 بدتر شده است.

ده بلزیو روز سه‌شنبه طی سخنرانی‌اش گفت اولویتش در سال 2015 ایجاد مسکن ارزان قیمت است.

او افزود: "ما تعهد داریم تا پایان امسال به بی‌خانمانی طولانی مدتِ سربازان پیر پایان دهیم. آنهایی که در خارج برای حفاظت از آزادی ما جنگیدند هرگز نباید بی‌خانه بمانند."

وی همچنین قول داد 10 هزار واحد خانه ارزان قیمت برای افراد سالخورده - که شایسته آن هستند که با شأن و منزلت بازنشسته شوند - و همچنین افرادی که درآمد ثابت و منبع درآمد کمی دارند فراهم آورند.




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار