ساری ؛

برگزاری یک دوره کارگاه آموزشی پیشگیری از بیماری های قلبی و عروقی در جهاد کشاورزی بابل

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بابل از برگزاری یک دوره کارگاه آموزشی پیشگیری از بیماری های قلبی و عروقی در جهاد کشاورزی این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری به نقل روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی مازندران، مسعود غلامی افزود: در راستای آشنایی کارکنان با نحوه پیشگیری از بیماری‌های قلبی و عروقی و شناخت عوامل خطر، یک دوره کارگاه آموزشی از سوی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان بابل و با همکاری مرکز بهداشت این شهرستان با حضور کارکنان این مدیریت و اداره دامپزشکی بابل در محل جهاد کشاورزی این شهرستان برگزار شد.

او با اشاره به اینکه فشار خون بالا، چاقی، کم تحرکی، چربی خون، استرس و فشارهای روحی و روانی، استعمال دخانیات، رژیم غذایی نامناسب مصرف زیاد چربی و ... از عوامل مهم ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی می باشند: مصرف سبزی و میوه، اندازه گیری و کنترل وزن و فشارخون، میزان چربی، به حداقل رساندن مصرف فست فودها و ... را از راه‌ای جلوگیری از بروز بیماری های قلبی و عروقی برشمرد.

همچنین در این دوره آموزشی، کارشناس مرکز بهداشت شهرستان بابل طی سخنانی احساس ناراحتی در قفسه سینه، ضعف و خستگی زودرس، تنگی نفس، سرگیجه، تپش قلب و ... را از مهمترین علائم این بیماری ها عنوان داشت و در ادامه راه های مقابله با فشارخون بالا و دیابت را تشریح و به سوالات کارشناسان پاسخ داد.

برچسب ها: برگزاری ، آموزش ، کشاورزی ، بابل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.