کرمان؛

باغ فتح آباد سوم خرداد به بهره برداری می رسد

باغ فتح آباد سوم خرداد 94 همزمان با سالروز حماسه آزادسازی خرمشهر به بهره برداری می رسد

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگارانِ کرمان ،علیرضا رزم‌حسینی استاندار کرمان در نشست بررسی طرح مرمت باغ فتح‌آباد اختیارآباد کرمان، افزود: تسهیلات مورد نیاز برای آبیاری نوین اراضی کشاورزی باغ فتح‌آباد در اختیار پیمانکار قرار می‌گیرد.

وی خواستار تسریع در احداث جاده دسترسی به باغ فتح‌آباد شد و خاطر نشان کرد: جاده دسترسی به باغ فتح‌آباد بسیار مهم است لذا تا پایان اسفند امسال یک لاین این جاده به عرض 25 متر به‌ صورت تندرو و کندرو توسط جهاد نصراحداث می‌شود و زیرسازی یک لاین دیگر نیز باید انجام ‌گیرد.

رزم حسینی تصریح کرد : برنامه‌ریزی برای باغ فتح‌آباد باید به نحوی صورت گیرد که تقویم برگزاری جشن‌ها و برنامه‌ها برای حداقل 200 روز در این مکان تدوین شود.

همچنین در ادامه این جلسه، مدیرعامل بنیاد توسعه موقوفات استان کرمان با تاکید براینکه طرح مرمت و بازسازی باغ فتح‌آباد 97 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، گفت: مرمت و بهسازی بادگیرهای باغ فتح‌آباد انجام گرفته است.

غلامرضا سرایداری با اشاره به اینکه محوطه‌سازی و طرح برق‌رسانی به این باغ نیزکامل شده است، افزود: 59 گونه گیاهان دارویی و هزاران اصله درخت در اراضی کشاورزی باغ فتح‌آباد کرمان نیزکاشته شده است.

وی خاطر نشان کرد: با بهره‌برداری از این مکان تاریخی شاهد اشتغال‌زایی افراد زیادی خواهیم بود.

برچسب ها: باغ ، فتح آباد ، مرمت ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.