نماینده قائنات و زیرکوه گفت: اولویت سیاست خارجی ما باید پرهیز از هر حرکت شتاب‌آلود و احساسی باشد و جهت خنثی کردن جریانات ضد ایرانی در عرصه بین‌الملل که از سوی لابی‌های صهیونیستی و آمریکایی انجام می‌شود، اقدام کنند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، جواد هروی نماینده قائنات و زیرکوه در نطق میان دستور خود در صحن علنی امروز مجلس چهارشنبه 15 بهمن با تبریک دهه فجر و همچنین تشکر از جوانان غیرتمند و دانشمند در پرتاب ماهواره فجر گفت: ضروری‌ترین مایه حیات یعنی آب امروزه در خراسان جنوبی در حکم کیمیاست.
 
هروی تصریح کرد: بسیاری از شهرها و روستاها و حتی عشایر چشم به راه اعتبارات مرتبط با آب شرب هستند در حالی که در این نقطه کشور، کمبود آب شرب، گازرسانی، بهداشت و درمان، راه اصلی و روستایی کاملاً هویداست، عده‌ای راهزنانه مبادرت به اختلاس‌های میلیاردی از خزانه ملت می‌کنند.
 
وی در ادامه افزود: این از عدالت به دور است که مردمی سخت کوش، پرتلاش و کم توقع هنوز حتی با نیازهای اولیه خود دست و پنجه نرم می‌کنند و نظام برنامه‌ای سنجیده برای حل مشکلات آنان ندارد، اتصال این مردم با شاهراه توسعه پایدار چه زمانی رقم خواهد خورد؟
 
نماینده قائنات و زیرکوه تصریح کرد: وزارت بهداشت که حتی هزینه جراحی بینی را تقبل می‌کند، چرا در رفع نیازهای درمانی و بهداشتی مناطق محروم چون زیرکوه و قائنات مانده است؟
 
عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس بیان داشت: در 50 سال گذشته نسبت روستاییان از 68 درصد به 28 درصد کاهش یافته و 40 هزار روستا خالی شده است، در آستانه ورود به دوره خشکسالی 30 ساله در این مناطق محروم هستیم، پس چه باید کرد؟ اگر تنها نگاه کمیته امدادی بخشیدن و توزیع یارانه ناچیز درمان مرهم زخم این مردمان است، سخت در اشتباهید.
 
هروی در ادامه تأکید کرد: چگونه امکانات ورزشی را از غیرتمندان مرزهای شرقی دریغ می‌کنید و سپس نگران توزیع مواد افیونی در آن جا نباشید، آیا ما قهرمان از دست دادن فرصت‌ها نیستیم؟
 
نماینده قائنات و زیرکوه اظهار داشت: چگونه ادعای صدور گاز به اقصی نقاط جهان ما را به وجد می‌آورد در حالی که هنوز بسیاری از روستاها و شهرهای منطقه خراسان جنوبی فاقد گاز هستند و چگونه ادعای انقلاب فرهنگی و ارسال آن به تمام نقاط جهان را داریم در حالی که از برخورداری ابتدایی‌ترین اقلام فرهنگی در مناطق محروم خراسان جنوبی خبری نیست.
 
وی بیان داشت: مدیران ما باید کمتر حرف زده و شعار دهند و تمرین کنند تا به مرز عمل برسند، مدیریت جهادی یعنی توجه منصفانه به مناطق محروم، مردم حوزه انتخابیه من تشنه توسعه پایدار هستند و چه جوابی باید بعد از این 36 سال به این مردم داد.
 
هروی افزود: مقام معظم رهبری دستگاه‌های اجرایی را مکلف کرده استخدام‌ها را بر اساس عدالت انجام دهند، بسیاری از مناطق محروم من جمله خراسان جنوبی استثنای این فرمایش شده‌اند و از کمیسیون تلفیق می‌خواهم که در بررسی‌های خود به مناطق محروم توجه کنند. امروز شاید مردم مناطق محروم تحمل هر شرایط سختی را دارند اما رشد آزاردهنده مفاسد آن‌ها را رنجانده و نظارت ضعیف دستگاه‌های دولتی ناخشنودی و گله مردم را به همراه دارد.
 
هروی در ادامه افزود: اولویت سیاست خارجی ما باید پرهیز از هر حرکت شتاب‌آلود و احساسی باشد و جهت خنثی کردن جریانات ضد ایرانی در عرصه بین‌الملل که از سوی لابی‌های صهیونیستی و آمریکایی انجام می‌شود، اقدام کنند، مجلس نیز به تبعیت از رهنمودهای ولایت فقیه ضمن حمایت از تیم مذاکره کننده هسته‌ای از آنان می‌خواهد که در دفاع از اصول و منافع ایران حاضر به تسامح مداخله‌جویانه نباشند و امروز ایران قدرت اول منطقه و قدرت علمی آینده در عرصه بین الملل خواهد بود.

انتهای پیام/
برچسب ها: مجلس ، مفاسد ، هسته ای
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار