رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: 14 درصد تولید گوشت سفید کشور به پرچمداری استان اردبیل و تولیدکنندگان پرتلاش آن انجام می‌شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل ؛ استان اردبیل با بيش از شش ميليون واحد دامی و برخورداری از مراتع و منابع غنی يکی از قطب های مهم دامپروری کشور محسوب می‌شود و با تولید بیش از 3.8 میلیون تن محصولات کشاورزی شامل 2 میلیون و 950 هزار تن محصولات زراعی، 350 هزار تن محصولات باغی، 520 هزار تن محصولات دامی جزو 10 استان برتر کشور در بخش کشاورزی است.

ایران هفتمین تولید کننده گوشت مرغ در دنیا

رکنی معاون تولیدات دامی وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه کشورمان در حال حاضر هفتمین تولیدکننده گوشت مرغ در دنیا است، گفت: میانگین مصرف تولید مرغ در کشور 26 کیلوگرم است که دو برابر میانگین جهانی است.

وی افزود: در دو سال قبل ما واردکننده مرغ بودیم اما امروز صادرکننده هستیم به طوری که با تولید 2 میلیون تن در کشور امکان صادرات فراهم آمده است.

خوداتکایی ایران در محصولات کشاورزی

معاون تولیدات دامی وزیر جهاد کشاورزی گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، کشورمان به 80 درصد خوداتکایی در بخش کشاورزی و محصولات متنوع آن دست پیدا کرده است.

رکنی افزود: در ابتدای دولت یازدهم ضریب خوداتکایی در محصولات کشاورزی 65 درصد بود که تلاش می‌کنیم تا پایان سال این ظرفیت و ضریب خوداتکایی را به 80 درصد برسانیم.

افزایش سرانه سالانه مصرف شیر در بین خانوارهای ایرانی

معاون تولیدات دامی وزیر جهاد کشاورزی گفت: سرانه سالانه مصرف شیر خانوارهای ایران باید از 160 کیلو افزایش پیدا کند.

رکنی تصریح کرد: با رهنمودهای مقام معظم رهبری و در تحقق اقتصاد مقاومتی با استفاده از منابع داخلی سعی داریم با حمایت از تولیدکنندگان شیر نسبت به افزایش تولید شیر و محصولات آن اقدام کنیم تا سرانه سالانه مصرف شیر که 160 کیلوگرم است در سبد خانوارها افزایش پیدا کند.

وی گفت: شیر تولیدی در کشورمان از استانداردهای مطلوب برخوردار بوده و سلامت کامل را دارد و امروز با گذشت 36 سال از پیروزی انقلاب در تولید شیر و انواع محصولات لبنی نظیر پنیر و خامه توانسته‌ایم جایگاه مطلوبی را به دست آوریم.

آغاز پرداخت یارانه شیر به دامداران در کشور

رکنی معاون تولیدات دامی وزیر جهاد کشاورزی گفت: 225 میلیارد تومان یارانه شیر به دامداران اختصاص یافته و در استان‌های مختلف پرداخت آن آغاز شده است.

وی با بیان اینکه 75 درصد این یارانه به حساب استان‌ها واریز شده است، افزود: ‌استان‌ها در حال دریافت و تکمیل پرونده از دامداران و تولیدکنندگان هستند که در استان اردبیل نیز این کار آغاز شده و امیدواریم با اختصاص این یارانه کمبود نقدینگی در این حوزه بین دامداران برطرف شده و آنها با توان مضاعف در سنگر تولید حضور پیدا کنند.

انتهای پیام/ز

برچسب ها: اردبیل ، تولید ، گوشت ، سفید ، کشور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.