یک کمیته دانشجویی برای تحریم رژیم صهیونیستی در دانشگاه کالیفرنیا قطعنامه ای را تصویب کردند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری شبکه پرس تی‌وی، در پی تصویب قطعنامه ای توسط یک کمیته دانشجویی برای تحریم اسرائیل در دانشگاه کالیفرنیا دانشجویان طرفدار فلسطین در این دانشگاه این موفقیت را جشن گرفتند.

روزنامه واشنگتن پست روز سه شنبه گزارش داد قطعنامه دانشجویی برای تحریم اسرائیل هفته گذشته با 8 رای موافق در برابر 2 رای مخالف به تصویب رسید. این قطعنامه به طور رسمی به دانشگاه کالیفرنیا توصیه می‌کند شرکت‌های امریکایی را که با اسرائیل رابطه تجاری دارند تحریم کند.

در پی این رای‌گیری که از حمایت گروه «دانشجویان در خدمت عدالت در فلسطین» برخوردار است فعالان دانشجو در حالی که پرچم‌های فلسطین را در دست داشتند اتاق جلسه را ترک کردند.

این قطعنامه بخشی از یک حرکت گسترده‌تر به نام جنبش «تحریم و تنبیه» است که برای افزایش فشار اقتصادی و سیاسی بر رژیم اسرائیل فعالیت می‌‎کند.

جنبش تحریم و تنبیه همچنین درصدد است به اشغال و استعمار اراضی فلسطینی پایان دهد و به حق بازگشت آوارگان فلسطینی به میهن‌شان احترام بگذارد.

کمپین تحریم علیه اسرائیل که 171 سازمان فلسطینی در ژوئیه 2005 آن را به راه انداختند خواهان «تحریم اسرائیل به اشکال مختلف است تا زمانی که این رژیم به تعهدات خود طبق قوانین بین‌المللی عمل کند.»

دوگروه دانشگاهی در امریکا (انجمن مطالعات امریکا و انجمن مطالعات آسیا-امریکا) در سال 2013 از تحریم اسرائیل حمایت کردند.

در تهاجم اخیر اسرائیل به نوار غزه بیش از 2 هزار و 100 نفر کشته شدند که بیش از 500 نفر از آنان کودک بودند. اسرائیل در این جنگ به رغم معاهده ژنو تعدادی از مدارس و بیمارستان‌ها را نیز هدف قرار داد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار