مدیر شبکه بهداشت و درمان گچساران؛

1712 مورد آزمایش ایدز و هپاتیت در گچساران انجام شد

مدیر شبکه بهداشت و درمان گچساران از انجام یک‌هزار و 712 آزمایش ایدز و هپاتیت در این شهرستان خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران، ستار اسدپور اظهار کرد: ویروس ایدز از مهم‌ترین ویروس‌ها بوده که امروزه هشدار و خطری بزرگ برای سلامت جامعه جهانی به‌شمار می‌رود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان گچساران انتشار ویروس به اعضای لنفاوی، ایجاد عفونت نهانی و مخفی، افزایش شدت بیماری را از علائم بیماری ایدز برشمرد و گفت: احتمال افزایش بیماری ایدز در مبتلایان به هپاتیت «C» بسیار زیاد است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان گچساران عفونت همزمان ایدز و هپاتیت «C» را سبب تسریع بیماری‌های کبدی وابسته به هپاتیت «C» دانست و عنوان کرد: پیشرفت ایدز و بروز علائم آن در افراد دارای عفونت همزمان هپاتیت «C» سریع‌تر از افرادی است که تنها به ویروس ایدز آلوده هستند.
اسدپور اظهار داشت: با توجه به رو به رشد بودن و مسری بودن بیماری‌های ایدز و هپاتیت همچنین لزوم کسب آگاهی‌های افراد در این خصوص، آزمایش‌های محرمانه و رایگان در مرکز کلینیک مشاوره بیماری‌های رفتاری گچساران انجام می‌شود.

 وی با بیان اینکه در حال حاضر افزون بر یک‌هزار و 712 آمایش در خصوص بیماری‌های ایدز و هپاتیت در گچساران صورت گرفته است، افزود: این آمار از ابتدای امسال تاکنون به ثبت رسیده است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان گچساران تصریح کرد: در این مرکز مشاوره ضمن آموزش به افراد، مراحل ویزیت و درمان در صورت مثبت بودن جواب آزمایشات توسط متخصص عفونی و پزشک عمومی انجام می‌شود.

اسدپور یادآور شد: در صورت مثبت بودن جواب آزمایش‌های فرد مبتلا از دیگر اعضای خانواده و اطرافیان وی نیز آزمایش‌های لازم گرفته می‌شود.

وی در پایان تأکید کرد: کلینیک مشاوره بیماری‌های رفتاری گچساران آمادگی انجام آزمایشات ایدز و هپاتیت به‌صورت رایگان از همه افراد را داشته و اطلاعات مربوط به هر فرد مراجعه‌کننده به این کلینیک بیماری‌های رفتاری، به‌صورت محرمانه محفوظ می‌ماند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.