اتحادیه اروپا دربیانیه ای ضمن ابراز همدردی با اردن در قتل معاذ الکساسبه، از سرعت عمل مقامات اردنی در اعدام دو تن از تروریست های داعش انتقاد کرد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از رویترز؛ اتحادیه اروپایی دربیانیه ای ضمن ابراز همدردی با اردن در قتل معاذ الکساسبه، از سرعت عمل مقامات اردنی در اعدام دو تن از تروریست های داعش انتقاد کرد.

"فدریکا موگرینی" هماهنگ کننده سیاست خارجی اتحادیه اروپایی در بیانیه امروز گفت باید تمام تلاش ها را برای مبارزه با تروریست بکار برد ولی واکنش به خطراتی که داعش ایجاد می کند باید متناسب با ارزش های مشترک ما در زمینه عدالت و احترام به اسیران باشد.

 وی افزود باید رفتارهایمان را بر اساس قانون بین المللی حقوق بشر و قانون بشریت متناسب سازیم. اروپا با مجازات اعدام مخالف است و در این باره، موضع ما همچون گذشته است و تغییری نکرده است. ما معتقدیم مجازات اعدام تاثیر بازدارنده ای ندارد. موگرینی زنده سوزانده شدن معاذ توسط داعش را محکوم کرد و از نقش اردن در خط مبارزه با تروریست های داعش و پناه دادن به آوارگان سوریه و عراق قدردانی کرد. اردن امروز ساجده الرشاوی و الکربولی را اعدام کرد. شایان ذکر است که ساجده الریشاوی سال 2005 به خاطر نقش در یک حمله انتحاری در اردن محکوم به اعدام شدو الکربولی عضو برجسته القاعده نیز سال 2008 محکوم به اعدام گشته بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۹ ۱۶ بهمن ۱۳۹۳
مسخره!
Iran (Islamic Republic of)
پیام
۲۱:۴۹ ۱۵ بهمن ۱۳۹۳
اتحادیه اروپا خیلی غلط می کند. پدر سگها می گن با اعدام مخالفن ولی با ایجاد گروههای تروریستی موافقن.
اردن خیلی کار خوبی کرد.
اسیر جنگی با تروریست فرق میکنه. ای کاش تمام کشورهایی که تروریستها رو تو زنداناشون دارن فورا سرشون رو می کردن زیر آب.
آخرین اخبار