معاون رئیس جمهور آمریکا، در مونیخ با صدر اعظم آلمان و رئیس جمهور اوکراین دیدار خواهد کرد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  خبرگزاری فرانسه، «جو بایدن»، معاون رئیس جمهور آمریکا، روز شنبه در مونیخ با «آنگلا مرکل» صدر اعظم آلمان و «پترو پوروشنکو» رئیس جمهور اوکراین دیدار خواهد کرد. 


دیدار جو بایدن با سران آلمان و اوکراین در حالی برنامه ریزی شده است که کشورهای غربی روسیه را به تصویب تحریم‌های جدید به علت دخالت در تحولات شرق اوکراین تهدید کرده‌اند. 

یک مقام رسمی آمریکا که خواست نامش فاش نشود، روز چهارشنبه اعلام کرد نشست سه جانبه مونیخ فرصتی برای مقامات سه کشور ایجاد خواهد کرد تا درباره مناقشه کنونی میان روسیه و اوکراین و حمایت‌های بین المللی (به ویژه از طریق کمک‌های مالی) از اصلاحاتی که اوکراین در پیش گرفته است، گفتگو و تبادل نظر کنند. 

 «اشتون کار‌تر»، وزیر دفاع جدید احتمالی آمریکا، که برای تشریح دیدگاه‌ها و برنامه‌های خود در سنای آمریکا حضور یافته بود، در پاسخ به سوال «جان مک کین» رئیس کمیته نیروهای مسلح سنای آمریکا در خصوص امکان ارسال سلاحهای تدافعی به اوکراین به منظور کمک به ارتش این کشور در مقابله با گروههای جدایی طلب طرفدار روسیه در شرق اوکراین تاکید کرد بسیار مایل است در این مسیر گام بردارم زیرا معتقد است آمریکا باید به اوکراینی‌ها در دفاع از کشورشان کمک کند. 

دیدار سه جانبه مونیخ درست پیش از نشستی برگزار خواهد شد که قرار است روز دوشنبه میان صدر اعظم آلمان و «باراک اوباما»، رئیس جمهور آمریکا، در کاخ سفید صورت گیرد. 

از طرف دیگر «جان کری» وزیر امور خارجه آمریکا نیز روز پنجشنبه به کیف خواهد رفت تا با پترو پوروشنکو و همچنین «آرسنی یاتسنیوک» نخست وزیر اوکراین دیدار کند. 

مقامات آمریکا به امکان ارسال تسلیحات نظامی تدافعی به اوکراین به منظور کمک به ارتش این کشور در مبارزه با گروه‌های جدایی طلب مسلح طرفدار روسیه می‌اندیشند. 

دولت آمریکا روسیه را به تجهیز گروههای مسلح شرق اوکراین متهم می‌کند با این وجود تا کنون از ارسال سلاح برای ارتش اوکراین خودداری کرده است و حمایت‌های خود را از این کشور فقط به ارسال برخی تدارکات نظامی از قبیل جلیقه‌های ضدگلوله، تجهیزات پزشکی و رادار محدود کرده است. 

جو بایدن روز پنجشنبه واشنگتن را برای سفری سه روزه به اروپا ترک خواهد کرد. وی در مرحله اول این سفر به بروکسل خواهد رفت تا با «ژان کلود یونکر» رئیس کمیسیون اروپا، مارتین شولتز رئیس پارلمان اروپا و همچنین« دونالد تاسک» رئیس شورای اروپا دیدار کند. وی در ادامه به آلمان خواهد رفت تا در کنفرانس بین المللی امنیتی سالانه مونیخ شرکت کند. معاون رئیس جمهور آمریکا در مونیخ علاوه بر دیدار با آنگلا مرکل و پترو پوروشنکو، با«حیدر العبادی » نخست وزیر عراق نیز دیدار و گفتگو خواهد کرد.

انتهای پیام/
برچسب ها: بایدن ، کری ، امریکا ، اوکراین ، المان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار