وی با اشاره به بازار مناسب فیلمهای انیمیشن گفت: در صورت توسعه این فعالیتها ضمن اشتغال زایی، درآمدزایی قابل توجهی متوجه فعالان این حوزه میشود.
پاکزاد بر انتقال مفاهیم آموزشی در قالب بازیهای رایانهای تاکید کرد و افزود: کار فرهنگی در عرصه رایانه و در قالب هنر ارزشمند و تاثیرگذار خواهد بود.
وی بر ایجاد زمینه بارورسازی ایدههای هنری تاکید کرد و گفت: با توجه به علاقمندی موجود نسبت به دانش دیجیتال، از طریق مراکز علمی و دانشگاهی استعدادهای موجود پرورش مییابند.
پاکزاد استفاده از نمادهای تاریخی و فرهنگی در طراحی بازیهای رایانهای را پیشنهاد و نسبت به بازار سنجی تولیدات تاکید کرد.
این مسئول اظهار کرد: پورتال استانداری آذربایجان شرقی بستر مناسبی برای معرفی محصولات دیجیتال و ارتقای دانش عمومی در این زمینه است.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان نیز در این نشست گفت: حمایت از شرکتهای دانش بنیان رویکرد دولت تدبیر و امید است.
بهمن حسینزاده افزود: شبکههای مخابراتی ظرفیت مناسبی برای ارایه محصولات دیجیتال دارند و میتوانند برای تولید محتوا با بخش خصوصی همکاری کنند.
محمد فرقانی مدیر عامل مخابرات استان آذربایجان شرقی نیز گفت: محصولات دانشجویان هنرهای رایانهای در زمینه بازی و انیمیشن را میتوان از طریق اینترنت در اختیار عموم قرار داد.
رئیس دانشکده هنرهای رایانهای دانشگاه هنرهای اسلامی تبریز نیز در این نشست ارتقای نیروی انسانی و پشتیبانی پایگاههای اینترنتی ادارات را از ظرفیتهای دانشجویان این دانشکده عنوان کرد و گفت: سازمانها میتوانند کارهای تحقیقاتی را به این دانشکده واگذار کنند.