مديرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور از مشارکت سه‌ هزار ميليارد تومانی بخش خصوصی در اجرای طرح‌های بخش آب و فاضلاب خبر داد.

به‌ گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه اطلاع‌رساني وزارت نيرو (پاون)، حميدرضا جانباز در آيين آغاز عمليات اجرايي شبکه و تصفيه‌خانه فاضلاب شهرستان نجف‌آباد، اظهار داشت: اين طرح يکي از طرح‌هاي شاخص بخش آب و فاضلاب کشور از نظر مشارکت بخش خصوصي و مردم است که بايد اين تجربه به‌عنوان يک نمونه موفق براي تمامي کشور اجرايي شود.

وي افزود: چندين طرح مشارکت بخش خصوصي در صنعت آب و فاضلاب به روش‌هاي متنوع  براي اصلاح شبکه‌هاي فرسوده آب و همچنين 15 طرح در قالب بيع متقابل براي اجراي شبکه فاضلاب 32 شهر در دستورکار قرار دارد.

جانباز تصريح کرد: با توجه به محدوديت منابع مالي دولت، اجراي طرح‌هاي بخش آب و فاضلاب بدون مشارکت بخش خصوصي و مردم در زمان کوتاه امکان‌پذير نخواهد بود.

هاشم اميني مديرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان هم در اين آيين به ضرورت اجراي شبکه فاضلاب نجف‌آباد اشاره کرد و اظهار داشت: به‌دليل بستر نفوذناپذير شهر نجف‌آباد، استفاده از چاه‌هاي جذبي در اين شهر مشکلات فراواني داشت و براي رفع اين مشکل و همچنين جلوگيري از آلودگي منابع آب منطقه و استفاده از پتانسيل پساب براي رفع کمبود آب صنايع و بخش کشاورزي منطقه، اين طرح در دستورکار قرار گرفت.

وي ادامه داد: ساخت شبکه فاضلاب شهر نجف‌آباد با سرمايه‌گذاري بخش خصوصي از 20 سال پيش آغاز شده است اما به‌دليل محدوديت منابع مالي پيشرفت چنداني نداشت و با مشارکت بخش خصوصي، افزون‌بر 108 کيلومتر اين پروژه عملياتي شده است.

اميني از ساخت دو واحد تصفيه‌خانه فاضلاب در اين شهر خبر داد و و افزود: براي اين طرح  500 کيلومتر شبکه جمع‌آوري و خط انتقال فاضلاب موردنياز است که با بهره برداري آن، افزون‌بر 69 هزار فقره انشعاب در بخش مسکوني و غيرمسکوني در شهر نجف‌آباد نصب خواهد شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار