به گزارش
خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران مسئولان فرمول یک با کاهش نیروی رو به پایین یا دانفورس سعی در ساده تر نمودن سبقت گیری در این مسابقات کرده اند که این موضوع به همراه افزایش قدرت و گشتاور موتورها باعث شده راندن خودروهای جدید برای رانندگان سخت تر باشد.
هالکنبرگ در این زمینه گفت :راندنشان مشکل تر شده است.زیاد نمی توان به آن ها فشار آورد، کاری که قبلا به لطف دانفورس بیشتر به سادگی انجام می شد.علاوه بر آن در گذشته امکان جبران اشتباه در اثر فشار بیش از اندازه وجود داشت.هم اکنون در صورت مرتکب شدن اشتباه یه دور کامل خراب می شود.
وی افزود: این مشکل ممکن است برای رانندگان تازه وارد و جوان دردسر ساز باشد اما از نظر تماشاگران و حتی رانندگان با تجربه تر و قدیمی تر حرکت مثبتی تلقی می شود چرا بدین گونه امکان اشتباه از سوی رانندگان بیشتر و به طبع آن سبقت گیری افزایش می یابد.
او علاوه بر این موتورهای جدید را مستحق انتقادات فراوان ندانست و اعلام کرد تنها نقطه ضعفشان صدای آن ها می باشد.
او ادامه داد: موتور جدید عالی می باشد. موتور مرسدس فوق العاده است.موتور مرسدس قدرت زیادی دارد، تنها مشکل فقدان دانفورس کافی در عقب ماشین برای انتقال این قدرت است. تنها ایرادی که می توانم از خود موتور بگیرم صدای کم آن است.
انتهای پیام/