در انفجار انتحاری القاعده در استان البیضاء یمن 5 نظامی کشته و 7 نفر دیگر زخمی شدند و در همین حال منابع خبری از استقرار نیروهای فرانسوی و آمریکایی در منطقه حضرموت و شبوه خبر دادند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از بشبکه الاخباریه عربستان، در انفجار انتحاری القاعده در استان البیضاء در وسط یمن پنج نظامی کشته و هفت نفر دیگر زخمی شدند.

پنج نظامی یمنی در انفجار انتحاری در استان البیضاء در وسط یمن کشته شدند. در این انفجار که در برابر در ورودی پادگان اللواء در البیضاء روی داد هفت نفر دیگر زخمی شدند.

یک منبع یمنی اعلام کرد یک فرد انتحاری وابسته به سازمان القاعده یک خودروی بمب گذاری شده را در برابر ورودی پادگان منفجر کرد و هدف او کشتن محافظان پادگان بود. خود این فرد نیز در انفجار کشته شد. همزمان دو بسته انفجاری نیز در شهر البیضاء نزدیک خانه رئیس پلیس امنیتی البیضاء منفجر شد هرچند تلفاتی در پی نداشت.

در همین حال روزنامه الشارع یمن فاش کرد که نیروهای فرانسوی و آمریکایی وارد منطقه حضرموت و شبوه در شرق یمن شده اند.

بر اساس این گزارش یک ناوچه جنگی فرانسه در بندر نفتی بلحاف برای محافظت از شرکت گاز مایع مستقر شده است.

شرکت نفتی توتال فرانسه بندر بلحاف و شرکت گاز مایع را اداره می کند. این گاز به طور اساسی به کره جنوبی، آمریکا و کشورهای اروپایی صادر می شود.

روزنامه الشارع  در ادامه نوشت: شرکت گاز مایع صادرات تولیدات خود از بندر بلحاف را تحت حفاظت ناوچه فرانسوی آغاز کرده است.

در ادامه این گزارش امده است نیروهای فرانسوی و آمریکایی خود ماموریت نظارت بر اقدامات حفاظتی بخش نفتی در شبوه و حضرت موت را در برابر هرگونه حمله احتمالی بویژه از طرف عناصر القاعده در یمن آغاز کردند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار