مشاور امنیت ملی اوباما : نبرد در عراق و افغانستان بر ضد داعش و القاعده هنوز ادامه دارد.‎

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از سایت اندیشکده معتبر بروکینگز؛ سوزان رایس مشاور امنیت ملی اوباما در این اندیشکده در واشنگتن.دی.سی اعلام کرد،دولت آمریکا در جدیدترین گزارش امنیت ملی خود برای سال 2015 تاکید کرده است که برای مقابله با ایران و برنامه هسته ای کشورمان همه گزینه ها روی میز رئیس جمهور آمریکا است. 

راهبرد امنیت ملی آمریکا سندی است که دولت این کشور در آن تهدیدات علیه آمریکا در خارج و داخل را شناسایی کرده و اهم راهکارهای خود برای مقابله با این خطرات را به کنگره گزارش می دهد. کاخ سفید در این گزارش مشروح تاکید کرده است که در حال حاضر می خواهد امکان رسیدن به یک توافق جامع با ایران در مورد پرونده هسته ای را آزمایش کند. 

بخش دیگر سخنان مشاور امنیت ملی آمریکا در مورد ایران بود. وی گفت باید به دیپلماسی فرصت دهیم تا کار در ایران تمام شود و در صورت شکست مذاکرات هسته ای ، آمریکا و متحدانش برای سایر تلاش ها قوی تر خواهند شد.
گفتنی است در راهبرد جدید امنیت ملی آمریکا آمده است که : "ما تلاش‌های بین‌المللی را رهبری کردیم تا بر اساس آن جلوی انتشار تسلیحات اتمی را بگیریم که شامل رژیم تحریم‌های بین المللی بی سابقه علیه ایران بوده است که این اقدامات با تلاش‌های دیپلماتیک با ایران برای به عقب راندن برنامه هسته‌ای ایران همراه بوده است".

رایس با توجه به رخداد های مذاکرات هسته ای گفت،امنیت اسرائیل  تعهد ما است و این تعهد خلل ناپذیر است. 
وی در مورد اوکراین نیز گفت بدون وجود و حضور آمریکا در قضیه اوکراین ، مسکو هیچ هزینه‌ای برای شکستن قواعد جهانی پرداخت نمی‌کرد.  آمربکا مخالف اعزام هزاران نظامی خود به سرزمین های خارجی است. واشنگتن در حال حاضر به اوکراین کمک می‌کند اما هنوز تصمیمی مبنی بر ارسال کمکهای کشنده به این کشور نگرفته است. ما در دو سال آینده تجاوز های روسیه را متوقف می کنیم.

او در مورد غرب آسیا  نیز مدعی شد ، سیاست آمریکا این است که این منطقه دموکراتیک باشد. باور داریم همه دارای آزادی بیان و حق آزادی دینی هستند.ما در عراق شرکای خوبی داریم ، اما در سوریه به دلیل مشروعیت نداشتن بشار اسد (!)،وضعیت متفاوت است. به همین دلیل دولت سوریه نمی تواند و نباید شریک ما یا متحدان ما باشد.

رایس گفت شراکت آمریکا با مخالفان میانه روی سوری است ، اما آنها ضعیف هستند و ما برای تقویت آنها باید زمان بیشتری داشته باشیم.‎

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار