حجت الاسلام والمسلمین حاتمی :

6 هزار پرونده تعرض به موقوفات در محاکم قضائی کشور وجود دارد

معاون اوقافی، حقوقی و امور مجلس سازمان اوقاف و امورخیریه از وجود ۶ هزار پرونده تعرض به موقوفات در محاکم قضایی خبر داد.

به گزارش  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران،به نقل از روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه ، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدمهدی حاتمی، معاون اوقافی، حقوقی و امور مجلس سازمان اوقاف و امورخیریه  اظهارکرد:بسیاری از افراد خواسته یا نا‌خواسته مقابل وقف قرار گرفته اند که دادگاه و قوه قضائیه نسبت به برخورد با آن اقدام می‌کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین حاتمی گفت:در حوزه وقف جدید موقوفات زیادی را مردم به ثبت می‌رسانند و خوشبختانه در نگهداری موقوفات و ادای حقوق آنان، شاهد رشد بیشتری هستیم.

وی با بیان اینکه مردم نسبت به حقوق وقف بیشتر تمکین می‌کنند، افزود: به برکت وجود امام راحل (ره) و جمهوری اسلامی، موقوفات احیا شد و جان گرفت چرا که در زمان طاغوت به شیوه‌های مختلف موقوفات را از وقفیت خارج می‌کردند.

معاون اوقافی ، حقوقی و امور مجلس سازمان اوقاف و امورخیریه تصریح کرد: با گذشت تنها 70 روز از پیروزی انقلاب اسلامی، امام خمینی(ره) فتوا و حکم تاریخی خود را در رابطه با برگشت موقوفات به حالت وقف و عمل به وقف صادر کردند.

حجت‌الاسلام والمسلمین حاتمی با تاکید براینکه بعد از انقلاب اسلامی نیز متعرضان به حقوق وقف در جامعه وجود داشتند، خاطرنشان کرد: مجموعه حقوقی سازمان اوقاف به عنوان یک مجموعه قوی در حفظ کیان و حقوق موقوفات تلاش می‌کند.

وی با بیان اینکه بیش از 6 هزار پرونده تعرض به موقوفات در محاکم وجود دارد، تصریح کرد: بسیاری از افراد خواسته یا ناخواسته مقابل وقف قرار گرفتند که دادگاه و قوه قضائیه نسبت به برخورد با آن اقدام می‌کنند.

معاون اوقافی ، حقوقی و امور مجلس سازمان اوقاف و امورخیریه با اشاره به اینکه در بسیاری از مناطق مواردی در رابطه با موقوفه‌خواری وجود دارد، بیان کرد: دستگاه قضایی در مقابله با این امر، ایستادگی کرده است.

وی اظهار داشت: در داخل سازمان اوقاف و امور خیریه سامانه جامعی برای بانک اطلاعات و مدیریت موقوفات وجود دارد که این سامانه به صورت مکانیزه اطلاعات موقوفات و عملکرد فرآیند را به صورت یکپارچه در سراسر کشور رصد می‌کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین حاتمی با بیان اینکه این سامانه در تمام کشور به صورت یک شبکه یکپارچه فعال است، گفت: باید نسبت به وقف‌نامه تعهد داشته باشیم و متعهدانه اقدام کنیم.

انتهای پیام/
برچسب ها: وقف ، موقوفات ، قضایی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار