رئیس موسسه فرهنگی بدر یمن گفت: برخود لازم می‌دانم به این نکته اشاره کنم که مذهب زیدی مذهب شیعه است و مبتنی بر مدرسه اهل بیت بوده و از مریخ نیامده است.

تاکید
به گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، "مرتضی بن‌زید المحطوری" رئیس موسسه فرهنگی بدر یمن و از علمای برجسته فقه زیدی در مراسم افتتاح کرسی فقه زیدی در دانشگاه مذاهب اسلامی اظهار داشت: افتتاح فقه زیدی در ایران بیش از یک ربع قرن پیش توسط استاد واعظی مطرح شده بود. 

این عالم برجسته فقه زیدی ادامه داد: آنچه در اسلام اهمیت دارد اصل مسلمان بودن است و اینکه امام حاکم کیست مهم نیست و اینکه امام چه کسی باشد نباید باعث تفرقه گردد و بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران در این راه تلاش  زیادی کرده است.  
 
وی ضمن تبریک دهه فجر اظهار داشت: پیروزی انقلاب یمن بسیار حرکت میمون و مبارکی بود و گفت وهابیت دیگر در یمن حرفی برای زدن نخواهد داشت. 

المحطوری تصریح کرد: برخود لازم می‌دانم به این نکته اشاره کنم که مذهب زیدی مذهب شیعه است و مبتنی بر مدرسه اهل بیت بوده و از مریخ نیامده است. 

این عالم برجسته زیدی افزود: امام زید فرزند امام سجاد(ع) بودند و میراثدار این امام همام هستند و ایشان امام زید را مورد آموزش قرار داده‌اند. همچنین امام محمدباقر(ع) شخصا به امام زید تدریس و وی را تربیت کرده‌اند.

وی ادامه داد: دو فقه شیعه و فقه زیدی دو بال برای یک جسم هستند.

المحطوری اظهار داشت: شما هیچ کدام از کتاب‌های بزرگ فقه زیدی را نمی‌بینید که از اهل بیت(ع) و به ویژه امام محمدباقر(ع) نشأت نگرفته باشند.  
 
این عالم برجسته زیدی در پایان خاطر نشان کرد: روابط ایران و یمن بسیار قدیمی است و در تاریخ دو کشور ریشه دارد و افتتاح کرسی فقه زیدی در دانشگاه مذاهب اسلامی حرکت بسیار میمون و مبارکی است. 

انتهای پیام/

برچسب ها: مریخ ، عالم ، سجاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار