دانشجویان، روحانیون و مردم مسلمان بلخ در شمال افغانستان در مراسمی باشکوه سی و ششمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران و بیداری امت اسلامی به رهبری امام خمینی (ره) را جشن گرفتند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ، خبرگزاری صدای افغان (آوا) روز شنبه گزارش داد که در این مراسم سخنرانان پیرامون اهمیت و اهداف انقلاب اسلامی و مسوولیت جوانان مسلمان در تداوم راه انقلاب سخنانی بیان کردند.

"سید عبدالله موسوی نژاد" رییس دفتر نمایندگی مرکز فعالیتهای فرهنگی اجتماعی تبیان گفت: انقلاب اسلامی ایران به جغرافیای خاصی خلاصه نمی شود و متعلق به سرزمین خاصی هم نیست بلکه به تمام جهانیان تعلق دارد.

وی افزود: بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران منادی وحدت اسلامی، ساده زیستی و نمادی از خوبی ها بود.

موسوی نژاد گفت: امام خمینی(ره) از حوزه علمیه با آرمان و ایدئولوژی متعالی اسلامی برخاست، با حمایت مردم حرکت کرد و رهبر کاریزمای نه یک جغرافیا و سرزمین خاص بلکه رهبر دل های مسلمانان و مستضعان عالم شد.

"علی غلامی"مسوول بخش فرهنگی کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در مزارشریف نیز در این مراسم گفت: انقلاب اسلامی ایران حرکتی درونی برای احیای اسلام بود که به رهبری امام خمینی(ره) صورت گرفت.

وی افزود: آرمان انقلاب اسلامی، استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی بود و برای رسیدن به این آرمان، خون های پاک بسیاری ریخته شد و از سال 1342 ایران و تربیت شدگان مکتب امام(ره) با مبارزات بی امان خود تلاش کردند که با روشنگری جامعه و مردم، آنها را راهنمایی کنند تا به تکلیف خود عمل کنند.

غلامی در ادامه گفت بزرگان زیادی در زندان ها زیر شکنجه های ستم شاهی به شهادت رسیدند و چه بسیار کسانی که سال ها تبعید و محرومیت را تحمل کردند تا انقلاب اسلامی در 22 بهمن سال 1357به ثمر رسید.

در ادامه این مراسم حجت الاسلام کاظم جعفری، رییس شورای علمای شیعه و عضو برجسته شورای اخوت اسلامی شمال افغانستان گفت: تعریف انقلاب اسلامی بدون شناخت و معرفت کامل به امام خمینی(ره) امکان ندارد.

وی گفت: لازم است درباره مفاهیم انقلاب اسلامی و شخصیت والای امام خمینی (ره) و عملکرد ایشان تدبر کرد تا بتوان به شناختی واقعی در باره انقلاب اسلامی ایران دست یافت.

حجت الاسلام جعفری افزود: امام خمینی (ره) پیش از انقلاب طرح دولت اسلامی و ولایت فقیه را برای چند هزار نفر از طلاب نجف که به درجه اجتهاد رسیده بودند، تحریر و تدریس کرده بود و در سرتاسر کشور ایران برای روشنفکران، دانشگاهیان، حوزات علمیه نیز این پیام رسیده بود.

وی گفت: انقلاب اسلامی ایران با ماهیت دینی و اسلامی که داشت برای همیشه در تاریخ ماندگار خواهد شد و با گذشت هر سال پیام های آن بیش از پیش روشن می شود و گسترش می یابد.
/انتهای پیام
منبع:ایرنا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.