دارنده مدال نقره المپیک 1952 هلسینکی فنلاند گفت:باید به فدارسیون کشتی برای برگزاری مسابقات جام اپن روی 15 تشک واقعاً تحسین و تبریک گفت.

گیوه چی: برگزاری مسابقات جام اپن تحسین برانگیز بود/ زمان ما کشتی گیران تنها دلخوشی شان شاد کردن دل مردم بود ناصر گیوه چی در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران ضمن بیان این مطلب افزود:من از سن 14 سالگی یعنی نزدیک به 80 سال است که در کشتی هستم اما باور کنید تاکنون ندیده بودم تورنمنتی روی 15 تشک برگزار شود.
 
وی ادامه داد:به طور حتم این اقدام فدارسیون قابل تقدیر است و به نظر من این کار فقط از عهده رسول خادم که خودش قهرمان المپیک است بر می آمد البته تاریخ ثابت خواهد کرد این صحبت هایم  چقدر درست است.
 
دارنده مدال برنز بازی های آسیایی 1958 توکیو درباره این که کشتی امروز با گذشته چه تفاوت هایی داردگفت:کشتی از هر نظر فرق کرده،زمان ما کشتی گیران هم کار می کردند و هم ورزش،تازه تغدیه چندان مناسبی هم نداشتند؛ از طرفی نیز تایم کشتی هم دو برابر بود،مسابقات در دو روز و با وزن کشی در هر شب برگزار می شد.
 
گیوه چی افزود:در حال حاضر همه چیز طبق برنامه است و کشتی شده یک شغل اما با این وجود مسابقات در گذشته جذابیت بیشتری داشت چرا که فن بیشتر رد و بدل می شد،کشتی گیران ایرانی زمان ما واقعاً اعجوبه بودند و من مطمئن هستم اگر آنها در شرایط کنونی کشتی می گرفتند هر کدام یک جین مدال جهانی و المپیک داشتند.
 
وی درباره این که آیا به مربیان کشتی پس از موفقیت در مسابقات بزرگ پاداش هم می دادند گفت:برخی اوقات از کشتی گیران مدال آور و مربیان تقدیر می شد اما این که به طور قانونمند پاداشی برای آنها در نظر بگیرند اصلاً وجود نداشت،همه کسانی که در کشتی بودند عاشق این رشته بودند؛کشتی گیران هم تنها دلخوشی که داشتند این بود که مردم از موفقیت آنها شادمی شوند همین و بس!...

انتهای پیام/
برچسب ها: کشتی ، جام اپن ، آزاد ، المپیک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار