وزير صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه ظرفيت فعلی ذوب فولاد کشور 17 ميليون تن در سال است، گفت: ظرفيت ذوب فولاد به 55 ميليون تن در سال افزايش می‌يابد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ نعمت زاده در  مراسم  بهره برداري  از  خط  توليد فولاد آلياژي در مجتمع فولاد شاهين بناب، ظرفيت فعلي ذوب فولاد کشور را  17 ميليون تن  در  سال  اعلام  کرد و گفت: براساس برنامه ريزي هاي صورت گرفته با تکميل چند طرح نيمه تمام و دردست اجرا، ظرفيت ذوب فولاد تا 10 سال آتي به 55 ميليون تن در سال افزايش مي يابد.

وي افزود: صنعت فولاد يکي ازمزيت هاي مهم کشور درعرصه هاي صنعتي و معدني به شمار مي رود و بايد  براي دستيابي به اهداف تعريف شده بخش خصوصي بيش از پيش فعال و حمايت شود.

نعمت زاده با بيان اينکه در عرصه صنايع فولادي در ابتداي خط قرار داريم و بخشي از توليدات به صورت خام صادر  مي شود ، بر ظرفيت سازي براي فراوري محصولات اين عرصه با هدف افزايش ارزش افزوده تاکيد کرد.

وي ظرفيت بالاي بخش نورد صنايع فولادي و متناسب نبودن آن با حوزه هايي همچون استخراج سنگ آهن و ذوب را مهمترين عامل  خالي ماندن ظرفيت بخش نورد صنايع فولادي ارزيابي کرد.

نعمت زاده گفت: هم اکنون صنايع نورد فولادي کشور با حدود 50 درصد ظرفيت خالي فعاليت مي کندکه اين شرايط برضرورت توسعه همگون صنايع فولادي بر اساس ظرفيت ها و نيازها الزامي است.

وزير صنعت، معدن و تجارت ظرفيت صنايع نورد فولادي را 33 ميليون تن در سال اعلام کرد و گفت: اين ميزان حدود 2 برابر ظرفيت  ذوب فولاد است واين باعث شده است که نتوانيم از ظرفيت عظيم ايجاد شده در صنعت نورد بهره کافي ببريم.

وي کاهش قيمت جهاني فولاد را يکي از مشکلات اصلي فعالان اين عرصه بيان کرد و افزود: اين موضوع ناشي از رکود نسبي بازارهاي جهاني و کاهش قيمت انرژي ناشي از کاهش قيمت نفت است.

نعمت زاده  اين  رکود را کوتاه مدت ارزيابي کرد  و گفت: رکود کنوني يک طيف زماني گذراست و در حال حاضر قيمت جهاني فولاد در پايين منحني سينوسي خود قرار دارد و با تغيير شرايط، وضع موجود بهبود خواهد يافت.

وي از سرمايه گذاران صنعت فولاد خواست  با  ديد گسترده و وسيع به ارزيابي شرايط آتي اين صنعت بپردازند و صحنه توليد و صنعت را رها نکنند.

نعمت زاده همچنين بر فعاليت تخصصي در عرصه صنايع فولادي تاکيد کرد و گفت: به طور قطع تحقق اين سياست مي تواند به توليد محصولاتي با ارزش افزوده بالا و ارز آوري بيشتر منجر شود.

انتهای پیام/
برچسب ها: فولاد ، ظرفیت ، تجارت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار