رییس شورای شهر ملارد گفت: با توجه به گسترش شهرداری‌ها و مجموعه‌ شوراهای اسلامی شهر در کل کشور انبوهی از وظایف که با آن روبرو هستند.

 حسین بیات رییس شورای شهر ملارد در گفت‌وگو با  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به جایگاه حائز اهمیت شهرداریها در عرصه مدیریت شهری اظهار کرد: گستردگی و کثرت شهرداریهای درمناطق و شهرهای کشور بسیار بالا است و با توجه به تجمیع این دامنه وسیع شرح وظایف و اعتبارات و ... که شهرداریها با آن روبرو هستند نیاز به تاسیس وزارتخانه‌ای جدید و تخصصی در حوزه مدیریت شهری بیش از پیش احساس می‌شود اما اکنون فعالیت شهرداری‌ها خلاصه شده در سازمان تحت عنوان شهرداریها و دهیاریهای کل کشور که خود زیر مجموعه‌ای از وزارت کشور است و چنین ارگانی جوابگوی پاسخگویی به حجم انبوهی از فعالیتها در سطح کلان و کشوری نیست.
 
وی در ادامه افزود: در هر محله شهر و منطقه عمده مطالبات مردم و شهروندان معطوف به شهرداری است باید سازو کاری اندیشیده و اجرایی شود که متناسب با دامنه عملکرد شهرداری در کشور نیازها و انتظارات تامین گردد.
 
بیات در پایان اذعان داشت: امید آن می‌رود مجلس شورای اسلامی دولت یا شورای عالی استانها به منظور پیگیری مورد مذکور (تشکیل وزارتخانه‌ای تخصصی در عرصه مدیریت شهری) اقدامات و تدابیر لازم را عملیاتی نمایند که در صورت تحقق آن بسیار از مشکلات در این بخش قابلیت رفع و دفع را پیدا می‌کند.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار