شبکه المنار اعلام کرد که ایران اقدامات زیادی برای تقویت وحدت مسلمانان انجام داده و این تجربیات می‌تواند الگویی برای کشورهای اسلامی باشد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران؛ شبکه المنار لبنان در گزارشی اعلام کرد: ایران از زمان پیروزی انقلاب اسلامی اقدامات زیادی برای تقویت وحدت مسلمانان انجام داده که می‌تواند به عنوان یک الگوی مناسب در کشورهای اسلامی استفاده شود. 

 «مرتضی رواس» خبرنگار شبکه المنار گزارشی را در خصوص وحدت شیعه و سنی در ایران تهیه کرد. 

 این خبرنگار با شخصی به نام عمر از اهالی سیستان و بلوچستان گفتگو کرد. این فرد دانشجوی دانشگاه مذاهب اسلامی است و در رشته فقه شافعی و در مقطع کار‌شناسی ارشد تحصیل می‌کند. 

 «محمود ویسی»، استاد او در فقه شافعی عقیده دارد که گفتگوی مذاهب در یک محیط علمی ادیان و مذاهب می‌توانند بدور از کشمکش‌های سیاسی صورت گیرد و بنیان جامعه را تقویت کند. 

المنار در ادامه به فرصت‌های سیاسی پیش روی اهل سنت از جمله مجلس شورای اسلامی اشاره کرد. 

خبرنگار المنار در پایان افزود: ایران از زمان پیروزی انقلاب اسلامی تجربیات خوبی در زمینه وحدت اسلامی داشته که برگزاری همایش‌های مختلف، تاسیس دانشگاه‌هایی برای تعلیم فقه مذاهب اسلامی و تصویب قوانینی برای حمایت از اتباع مذاهب اسلامی از آن جمله‌اند که این تجربیات می‌تواند الگویی برای کشورهای اسلامی باشد.

انتهای پیام/
برچسب ها: المنار ، اسلامی ، وحدت ، ایران ، شیعه ، سنی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار