کارشناس سیاسی تصریح کرد تروریسم داعش با توحش، گور خود را می کَنَد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی سی ان ان، "فوّاز جرجیس" استاد مطالعات غرب آسیا در دانشگاه لندن در گفتگو با این شبکه گفت: گروه داعش کارهایی انجام می دهد که وحشیانه است. اما نباید این اقدامات وحشیانه ، ما را از این واقعیت منحرف کند که داعش کارهایی می کند که به نابودی خود منجر می شود. داعش با این کارها، خودش را خفه می کند و خودش را در مقابل جریان اصلی مسلمانان قرار می دهد. افکار عمومی مسلمانان و اعراب علیه داعش شده است. کشورهای اسلامی و عربی به شدت از اقدامات داعش، خشمگین شده اند. داعش با این کارهایش، گور خود را می کند.

وی افزود: در واقع، خواسته ما نیز این است که داعش خود را در مقابل مردم در کشورهای اسلامی و عربی قرار بدهد. به این صورت ، می توان داعش را شکست داد. راه حل شکست دادن داعش، از درون است به این صورت که مسلمان و اعراب خودشان در مقابل این گروه بایستند. حتی اگر داعش با اقدامات نظامی شکست بخورد، باید ایدئولوژی این گروه را نابود کرد که عامل جذب افراد است و به کشورهای مختلف به ویژه کشورهای اسلامی و عربی، به شدت ضربه وارد کرده است. داعش چالشی اساسی برای جوامع اسلامی و عربی است و این چالش به مراتب بیشتر از کشورهای غربی است. داعشی ها مصداق صلیبی های امروزی هستند. آنها انسانها را به نام دین می کشند. آنها تفسیری انحرافی از دین دارند. باید توجه داشت که صلیبی ها فقط مسلمانان را نمی کشتند، بلکه داعش هزاران سنی را در عراق و سوریه کشته است.

وی در ادامه افزود: واقعیت این است که باید داعش از زیربنا نابود شود. باید با تفسیر تحریف شده از دین که داعش از آن سخن می گوید مقابله شود. فقط مسلمانان و اعراب می توانند این تفسیر انحرافی از اسلام را نابود کنند. جهان اسلام علیه داعش به خشم آمده است و این خشم در کشورهای مختلف از قبیل سوریه، عراق، لیبی و یمن کاملا مشهود است.


انتهای پیام./.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار