از جمله روشهایی که برای کاهش چاقی های موضعی امروزه در دسترس می باشد، استفاده پزشکی از فرکانس رادیویی (RF) بر پایه نوسان جریان الکتریکی است که سبب برخورد بین مولکولهای باردار و یونها و تبدیل این انرژی برخورد به گرما میشود.

دکتر نیاز محمدزاده هنرور متخصص تغذیه و رژیم درمانی بالینی ، عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفتگو با خبرنگار کلینیک باشگاه خبرنگاران گفت: افزایش روزافزون چاقی بویژه چاقی موضعی بزرگترین دشمن سلامتی در دنیاری روبه پیشرفت امروز می باشد، لذا همه روزه با رژیم های لاغری جدید، داروها، روشهای جراحی و دستگاههای لاغری نوینی روبرو می شویم .هریک از این روشها موارد استفاده خاص داشته وباید زیر نظر متخصص مورد استفاده قرار گیرد .استفاده درست از رژیم های لاغری که برای هر فرد متناسب با سن، جنس، فعالیت بدنی و وزن وی توسط متخصصین تنظیم گردیده است بهترین روش یرای داشتن وزنی مناسب می باشد با این حال در پاره ای از موارد استفاده از روشهای کمکی نیز می تواند در حصول این هدف بسیار تاثیرگذار باشد
 
وی افزود: از جمله روشهایی که برای کاهش چاقی های موضعی امروزه در دسترس می باشد،  استفاده پزشکی از فرکانس رادیویی (RF) بر پایه نوسان جریان الکتریکی است که سبب برخورد بین مولکولهای باردار و یونها و تبدیل این انرژی برخورد به گرما میشود. این روش یک روش غیر تهاجمی بوده و برای بازسازی صورت و گردن ،  کاهش چین و چروک، لیفت و شفاف سازی صورت ، کشیدن پوست پشت بازو، کشیدن و لیفت پوست ،کنتور و کشیدن و فرم دهی شکم بعد از بارداری ،   بهبود جریان خون در پوست، افزایش کلاژن و الاسین، در نتیجه شفافیت و روشنی پوست، درمان سلولیت،کاهش چربی ، از بین بردن چربی و فرم دهی به بدن به کار می رود. در درمان بعد از لیپوساکشن  واز بین بردن جای زخم کاربرد دارد.
 
هنرور تصریح کرد: دستگاههایی که ازروش رادیوفرکانس استفاده می کنند در صورت مونوپلار بودن می توانند در لایه چربی نفوذ نمایند و باداربودن فرکانس 0.3 مگاهرتز  و خروجی بالای 300 وات قابلیت اختصاصی برای نفوذ در لایه چربی و ازبین بردن چربی ها را خواهند داشت، استفاده از دستگاههایی که همزمان با رادیوفرکانسها توانایی وکیوم نیز دارند عمق نفوذ رادیوفرکاننسی را افزوده و تاثیر بیشتری در تجزیه چربی هاخواهند داشت، در حال حاضر تنها شرکت های بسیار معدودی در کشور وجود دارند که دارای تاییدیه وزارت بهداشت در ارتباط با این سری دستگاهها بوده و در صورت  استفاده از این دستگاهها به این موضوع مهم توجه کافی داشته باشند  
 
این متخصص تغذیه گفت: با  پیر شدن پوست و تاثیرات محیطی بر آن، کلاژن و الاستین که پروتئین هایی برای کشیدگی و قوام پوست هستند، به سرعت از بین می روند. با از بین رفتن الاستیسیته و قوام پوست، چین و چروک ها نمایان می شوند پوست پیر و خشن می شود. انرژی RF به داخل لایه های پوست نفوذ می کند و بافت پوست و ماتریس سلولی که فیبرهای کلاژن در آنجا قرار دارند را حرارت می دهد. گرمایش منطقه ای فیبرهای کلاژن و سلولهای فیبروبلاست را تحریک می کند تا فیبرهای کلاژن و الاستین جدید تولید کنند. نتیجه پوست نرم تر، جوانتر و شفاف تر است که لیفت بخوبی در آن مشخص است.
 
سلولیت تقریبا بر تمامی بانوان بزرگسال از تمامی نژادها تاثیر گذار است. سلولیت معمولا در ران ها دیده می شود. این مشکل بر زیبایی تاثیر منفی دارد و سبب ناراحتی هایی برای بانوان می شود.  این روش می تواند شکل سلولهای چربی را تغییر داده، آنها را کوچک کند و بافت یکپارچه آنها را که این تغییرشکلهای ناهنجار را بوجود می آورد، باز سازی کند. این فناوری یک روش غیر تهاجمی، بدون نیاز به جراحی، موثر است که سلولیت های را کاهش می دهد.
 
وی خاطرنشان کرد: عوارض جانبی خاصی برای این روش مشاهده نشده است. احتمال بروز اندکی تورم، قرمزی و کبودی در اطراف ناحیه تحت درمان وجود دارد که پس از چند روز از بین میرود. این روش خطری ندارد. با آنکه آستانه تحمل افراد متفاوت می باشد اما هیچگونه ناراحتی مشاهده نشده است. اکثر افراد حس انجام این روش را مانند ماساژ گرم توصیف کرده اند با این حال توصیه اکید برای استفاده از این روش زیر نظر متخصصین در کنار رژیم درمانی ،فعایت فیزیکی و در مراکز معتبر پزشکی وجود دارد.

انتهای پیام/
برچسب ها: چاقی ، لاغری ، بیماری ، درد ، درمان ، ماساژ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار