روزنامه هاآرتص در خبری امروز دوشنبه از طرح رژیم صهیونیستی برای اشغال 374 هکتار از سرزمین های کرانه باختری خبر داد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری فلسطین الیوم، روزنامه صهیونیستی هاآرتص امروز دوشنبه از طرح رژیم صهیونیستی برای تصاحب 3740 دونم (معادل 374 هکتار) از سرزمین های کرانه باختری و توسعه شهرک های صهیونیستی خبر داد.

این روزنامه در مطلبی امروز دوشنبه گفت: به موجب دستور صادر شده از سوی دولت اسرائیل، "اداره امور شهروندی ارتش اسرائیل" در خلال سال 2014 ، مساحت 3740 دونم (374 هکتار) از سرزمین های کرانه باختری که در مناطق استراتژیک واقع شده است، را به منظورتوسعه 4 شهرک، به عنوان زمین های دولتی محاسبه کرده است.

این 4 شهرک عبارتند از شهرک "کدومیم" ، "حلامیش" ، "عمانوئل" که در مرکز کرانه باختری واقع هستند، و شهرک "فیرد یریحو" که در نزدیکی دریای مرده (بحر المیت در مرز اردن و فلسطین) می‌باشد.

این روزنامه همچنین اعلام کرده است که بخشی در اداره امور شهروندی ارتش رژیم صهیونیستی فعالیت می کنند به عنوان "کادر خط آبی" که وظیفه شان آماده سازی اعلام سرزمین های فلسطینی به عنوان سرزمین های دولتی رژیم صهیونیستی از ناحیه قانونی و تصویب تصمیم ها و مصوبات پیشین درباره مصادره سرزمین ها و اعلام آنها به عنوان سرزمین های دولتی است.

این روزنامه همچنین اعلام کرده است که 99 درصد از سرزمین هایی را که رژیم صهیونیستی در کرانه باختری تصاحب کرده است، به شهرک های صهیونیستی تحویل داده شده است.

اقدامات "کادر خط آبی" معمولا گام اول برای توسعه هر شهرکی به حساب می آید و پس از اینکه این گروه، حدود سرزمین هایی مصادره ای را مشخص می‌کند، اجرای برنامه ریزی و و ارائه نقشه های ساخت به اداره امور شهروندی آغاز می شود.



انتهای پیام./.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار