معاون خدمات شهری شهرداری تهران گفت: با افتتاح این کارخانه زباله سوز خطر آلودگی آب‌های سطحی کاهش می‌یابد.


به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، مجتبی عبداللهی معاون خدمات شهری شهرداری تهران در مراسم افتتاح نخستین کارخانه زباله سوز کشور که امروز (دوشنبه) با حضور رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور و جمعی از مسئولان شهری برگزار شد با بیان اینکه روزانه در شهر تهران 7500تن زباله تولید می‌شود، اظهار کرد: این نیروگاه با ظرفیت حدودی 200 تن زباله توانایی تولید 3 مگابایت سرعت برق را دارد.

وی افزود: در این کارخانه برق تولید شده بر اساس خط انتقال به شبکه برق سراسر کشور متصل می‌شود.
 
معاون خدمات شهری شهرداری تهران با تاکید بر اینکه این یک تحول عظیم در وضعیت زباله‌های کلان شهر تهران است، گفت: با راه اندازی این نیروگاه می‌توانیم گامی موثر در راستای رسیدن به شهری پاک و بدون آلاینده‌های زیست محیطی برداریم.
 
عبداللهی ادامه داد: با راه اندازی این نیروگاه کاهش سطح اشغال زمین و عدم جلوگیری از انتشار گاز متان و گازهای گلخانه‌ای و همچنین کاهش خطر آلودگی آب‌های سطحی را شاهد خواهیم بود.

وی با بیان اینکه مشکلات زیست محیطی سلامت روحی و جسمی انسان را به خطر می‌اندازد، تصریح کرد: خوشبختانه امروز با انجام دادن این کار بزرگ می‌توانیم کمی از مشکلات زیست محیطی شهروندان را در حوزه زیست محیطی کاهش دهیم.

وی در پایان افزود: امیدواریم بتوانیم در تمامی شهرهای ایران به ویژه کلان‌شهرها شاهد افتتاح کارخانه‌های زباله سوز باشیم و شعار آ‌سمان ‌آبی و زمین پاک را تحقق بخشیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار