اگر صادرات مديريت نشود ، رقابت ناسالم باعث ضربه به ناوگان ملي در درياي خزر مي شود.

به گزارش  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل شبکه اطلاع رساني جامعه دريايي ايران (مانا) ، مديرعامل کشتيراني درياي خزردر گفت : امضاي تفاهم نامه اقتصادي ميان ايران و روسيه و ايجاد جو اميد در  دسترسي به بازارهاي اين کشور و همچنين نياز ايران به غلات و واردات از روسيه باعث روانه شدن ناوگان تجاري با پرچم روسيه به درياي خزر قبل از آغاز يخبندان شد. 

علي اکبر غنجي ادامه داد : تحريم روسيه بعد از مسئله اوكراين اين كشور را وارد فاز جديدي از مشكلات کرد به طوري که سقوط شديد ارزش روبل در مقابل دلار از يك طرف و افت قيمت نفت از سوي ديگر هم به صادرات روسيه ضربه زد و هم صادرات از ايران را با چالش جدي مواجه کرده است. 

وي با بيان اينکه خشكسالي روسيه و وضع تعرفه بر صادرات گندم نيز از ديگر مشكلات  است، افزود : چنانچه صادرات مديريت نشود رقابت ناسالم باعث ضربه به ناوگان ملي در خزر خواهد شد. 

مدير عامل کشتيراني درياي خزر تاکيد کرد : در حال حاضر ارزش واردات آهن آلات تحت تاثير قيمت سوخت و افت قيمت آن در ايران باعث خواب مقادير بسيار زيادي آهن آلات در بنادر به ويژه  بندر آكتائو شده است. 

وي تصريح کرد : اين موارد و حجم بالاي کشتي ها به دليل بسته بودن كانال ولگا ، توجه را به صادرات باقيمانده  سيمان و كلينكر از ايران به تركمنستان –قزاقستان- آذربايجان و كمي هم روسيه جلب کرده است. 

غنجي با اشاره به اينکه نتيجه اين اقدام موجب شد كشتي هاي غير پرچم ايراني با مشکل مواجه شود ، افزود: اين مشکلات همچنين موجب شد با ارائه قيمتهاي کاملا غيرمنصفانه ،  در عمل ناوگان ايراني و ملي با چالش روبرو شود و نفع صادرات را با خسارت به ناوگان ايراني به نوعي به چالش كشاند. 

مدير عامل کشتيراني درياي خزر تاکيد کرد: سازمانهاي مربوط در صورت وجود ظرفيت خالي در ناوگان ملي ، با ورود بموقع اجازه استفاده از ناوگان خارجي را ندهند .

برچسب ها: کشتی ، دریا ، خزر ، بندر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار