همدان؛

همه مراکز تاریخی کشور که ثبت جهانی شده اند به سیستم سامانه رمزینه پاسخ سریع مجهز می شوند/ افتتاح سیستم سامانه رمزینه پاسخ سریع موزه آرامگاه بوعلی

معاون حقوقی، امورمجلس و استان های سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری از تجهیز تمام پایگاه‌های ثبت جهانی شده کشورمان به این سیستم خبر داد.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران همدان؛ اسد الله درویش امیری در مراسم افتتاح سیستم سامانه رمزینه پاسخ سریع موزه آرامگاه بوعلی با بیان اینکه باید شبکه‌ای برای سیستم های سامانه رمزینه پاسخ سریع تعریف شود که از ستاد مرکزی نیز قابل کنترل باشد.

وی با بیان اینکه برای اجرای این سیستم از نسل جدید بارکدها استفاده کرده ایم، اضافه کرد: این سیستم پیش از این تنها برای اعداد قابل استفاده بود و امروز برای نوشتار نیز به کار گرفته می‌شود.

معاون حقوقی، امورمجلس و استان های سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری با تاکید بر اینکه راه اندازی این سیستم موجب سهولت در خدمات دهی موزه ها می شود، افزود: چنانچه بازدید کنندگان بسیاری از موزه ها وجود داشته باشد سیستم رمزینه پاسخ سریع، بسیاری از مشکلات را در این حوزه حل می کند.

اسد الله درویش امیری اضافه کرد: این طرح طوری بوده که دارندگان گوشی های هوشمند با نصب نرم افزار بارکد خوانی می توانند از این بارکد ها استفاده کنند.

با اجرای این سیستم  که هم اکنون در موزه‌های برجسته دنیا وجود دارد بازدید کنندگان می توانند با نصب نرم‌افزار مربوطه بر روی گوشی هوشمند و عکس گرفتن از بارکد درج شده بر روی اشیای مختلف، به راحتی از اطلاعات مورد نیاز بهره‌مند شوند و در انتها یک کتابچه الکترونیکی از اشیا هر موزه در گوشی همراه خود داشته باشند.

انتهای پیام/ز
برچسب ها: ثبت جهانی ، همدان ، تاریخی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.