زنجان؛

آغاز نهضت سد سازی بعد از انقلاب اسلامی در زنجان

قبل از انقلاب هیچ سدی در استان زنجان احداث نشده بود فقط در حد آبرسانی به شهر زنجان و سایر شهرهای کوچک استان بود اما بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی در مجموع شرکت آب منطقه ای زنجان در قالب 141پروژه بهره برداری، مطالعاتی و اجرایی در استان اجرا کرده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زنجان؛ مدیر عامل شرکت آب منطقه ای زنجان با تشریح فعالیتهای صنعت آب استان و مقایسه آن با قبل از انقلاب اسلامی ایران گفت: قبل از انقلاب هیچ سدی در استان زنجان احداث نشده بود فقط در حد آبرسانی به شهر زنجان و سایر شهرهای کوچک استان بود اما بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی در مجموع شرکت آب منطقه ای زنجان در قالب 141 پروژه بهره برداری، مطالعاتی واجرایی، تامین هزارو 570میلیون متر مکعب آب را برای پوشش 142 هزار و 597 هکتار اراضی و مصرف شرب جمعیت شهری و روستایی استان و 106 هزار و 451 نفر اشتغال برنامه ریزی کرده است.

حمید نیا افزود: طرحهای مهم ملی در سطح استان شامل سدهای تهم ، خط انتقال آب و تصفیه خانه آب شرب، سد کینه ورس خط انتقال آب و شبکه آن، سد گلابر و شبکه آبیاری و زهکشی آن از جمله دستاوردهای این شرکت بعداز پیروزی انقلاب اسلامی می باشد.

وی گفت: طرحهای در حال اجراء شامل سدهای مشمپا، تالوار، بلوبین، مراش، میرزاخانلو2، بند تنظیمی پاوه رود، شبکه های آبیاری و زهکشی تالوار، گلابرو کینه ورس می باشند.

این مسئول اضافه کرد: این طرحها به همت متخصصان، مهندسان، مشاورین و پیمانکاران ایرانی اجرا می شوند.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای زنجان اظهار کرد: براساس آمارهای بدست آمده از ایستگاههای مبناء، میزان بارندگی در133 روز اول سال آبی 94-93 ،134 میلیمتر بوده که نسبت به بارندگی مشابه سال آبی 93- 92 با 143 میلیمتر، 6 درصد کاهش و نسبت به بارندگی مشابه دوره آماری دراز مدت با 126 میلیمتر حدود6 درصد افزایش را نشان می دهد .

حمیدنیا خاطر نشان کرد: میزان آب پشت سدهای بزرگ استان و مقایسه آن بامدت مشابه سال گذشته تا 12بهمن ماه 93 به ترتیب سدتهم 20درصد کاهش، سدگلابر5درصد و سدکینه ورس ابهر6درصد افزایش یافته است.


انتهای پیام/ش

برچسب ها: نهضت ، سد سازی ، زنجان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.