اکنون ائتلاف به اصطلاح بین الملل شروع به اقداماتی گستاخانه در برخورد با خطرناک ترین پرونده هایی که به طور کلی جهان و به طور خاص منطقه غرب آسیا با آن مواجه می باشد نموده است؛ پرونده تروریست که به شدت نگرانی ملت های جهان را در این روزها برانگیخته است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه "البعث"؛ حقیقتا هنگامی که اظهارات و رفتارهای آشکاری که جهت تقسیم بندی شاکله تروریسم فعال، عمل می کند، تروریسمی که تمدن‌های هزاران ساله را به زوال تهدید می نماید، همانطور که زندگی تمام جوامع بشری را تهدید می کند را بررسی می نمائیم واژه ای دقیق تر از "گستاخانه" نمی توانیم بیابیم.

ما در اینجا مستدل و به صورت واقعی از تهدیدی سخن می گوئیم که با آثار و نتایج همراه است نه اینکه از مقدماتی سخن می گوئیم که در راستای ارعاب و ایجاد وحشت انجام می‌شود؛ شواهد بسیاری در سوریه و عراق بر این ادعا فریاد می زنند، لکن این فریادها پاسخی ندارد.

تمام گروه های تکفیری و خرابکارانه از لیست تروریست های فرضی جامعه بین الملل حذف شده و تنها گروه تروریستی داعش هدف نمایش های جنگده های ائتلاف بین المللی قرار می گیرد.

به عنوان مثال اعدام خلبان "معاذ الکساسبه" اقدام مناسبی بود برای سلب توجه ها از تمامیگروه های تروریست دیگر و تمرکز نمودن بر داعش؛ ائتلاف بین المللی توجهی به گروه تروریستی النصره و امثال آن ندارد و آزادسازی ابو محمد المقدسی نظریه پرداز سلفی ها و جلوگیری از محاکمه او معیار وشاخص دیگری از مصافحه جدید غرب با گروه های تروریستی مخالف داعش بنابر مصلحت خود می باشد.؛ در عرف جدید غرب، جبهه النصره  دیگر گروه تروریستی به شمار نمی رود و ائتلاف بین المللی مشروعیت خود را از آن کسب نموده است.

شاخص های واضح بسیاری وجود دارد که بر این مدعی صحه می گذارند و می توان آن را از خلال ائتلاف های جدیدی که اخیرا در شاکله گروه های تروریستی فعال در سوریه بروز کرده و صفحات نزاع و درگیری را درهم پیچیده درک نمود... به عنوان مثال النصره در غوطه شرقی با جبهة الاسلامیه ائتلاف نموده و معامله های مشکوکی میان شاخه های "معارضان دولت سوریه" و دیگر گروه های تکفیری شکل گرفته است.

بنابراین شایسته بود که از اردن دفاع می کرد، ولو اینکه در معرض هجوم داعش قرار می گرفت...داعش و دیگر گروه های تروریستی مشکلی با اسرائیل ندارد چراکه شیوه و مسلک فکری و رفتاری هر دو همان اعمال تروریستی است؛ از این رو برخی اعلام جنگ با گروه های تروریستی می کنند و برخی به روشنی با آن ائتلاف می کنند و این معادله ای دو مجهولی است که هنوز کارشناسان و تحلیلگران پاسخی برای آن نیافته اند.



انتهای پیام./.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار