رئیس دیوان عدالت اداری با رئیس شورای عالی استانها دیدار کرد

منتظری:شوراها قانون را رعایت كنند/ پیشنهاد بصیری پور برای تشكیل كارگروه های مشترك كارشناسی

رئیس شورای عالی استانها ظهر امروز با رئیس دیوان عدالت اداری دیدار و گفت‌وگو کرد.

غلامرضا بصیری پور رئیس شورای عالی استانها ظهر امروز با حجت الاسلام و المسلمین منتظری رئیس دیوان عدالت اداری دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار که در محل دیوان عدالت اداری و با حضور رئیس و معاونین دیوان برگزار شد، منتظری ضمن تبریک و آرزوی موفقیت برای بصیری پور اظهار داشت: با تعامل و تفاهم می توان بسیاری از مشکلات را حل کرد.

وی با تاکید بر اینکه بنای دیوان عدالت اداری بر تعامل با دستگاهها بوده است، افزود: باید موازین قانونی و حدود وظایف و اختیارات شوراها احصا و به شوراها ابلاغ گردد تا زمینه ابطال مصوبات شوراها در دیوان عدالت اداری ابتدا کاهش و سپس برطرف شود.

رئیس دیوان عدالت اداری اظهار داشت: انتظار ما این است که شوراها قانون را رعایت کنند و پایبند موازین قانونی باشند.

در این جلسه بصیری پور رئیس شورای عالی استانها ضمن تشکر از رئیس دیوان عدالت اداری و معاونین وی، بر آمادگی کامل شورای عالی استانها جهت همکاری با دیوان عدالت اداری تاکید کرد و گفت: تشکیل کارگروه های مشترک کارشناسی می تواند گره بسیاری از مشکلات را باز کند.

وی پیشنهاد کرد که جلسه این کارگروه ها با حضور وزیر کشور، رئیس دیوان عدالت اداری، رئیس شورای عالی استانها، رئیس کمیسون شوراهای مجلس و دبیرخانه کلانشهرها تشکیل شود تا نسبت به قوانین، عوارض و همچنین موضوعات کمیسیونهای ماده صد و آُسیب شناسی و اصلاح قوانین مورد نیاز بحث و تصمیمات لازم جهت پیشگیری از تخلفات و کاهش پرونده های شکایت علیه مصوبات شوراها صورت پذیرد.

رئیس شورای عالی استانها با تاکید بر آمادگی شورای عالی استانها برای دفاع از شوراهای کشور، خواستار ایجاد سازوکار مناسب جهت جلوگیری از تخلفات شهری درحوزه ساخت شد.

بصیری پور افزود: باید ترتیبی اتخاذ شود تا از تخلفات ساختمانی در قبل از وقوع و حین ساخت و ساز جلوگیری و اگر آرایی در راستای تخریب صادر می شود، این آرا اجرا شود.

وی خواستار تغییر نگاه شهرداری ها به کمیسیونهای ماده صد شد و گفت: شهرداریها نباید از کمیسیون ماده صد به عنوان منبع در آمد استفاده کنند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار