حج و زیارت در هفته‌ای که گذشت؛

از آغاز کاروان بندی عمره دانشگاهیان در هفته آینده تا اعلام آخرین وضعیت حج تمتع، عمره و عتبات

آغاز کاروان بندی عمره دانشگاهیان در هفته آینده و اعلام آخرین وضعیت حج تمتع، عمره و عتبات از جمله مهمترین اخبار سازمان حج و زیارت در هفته گذشته بود.

سازمان حج و زیارت در هفته‌ای که گذشت شاهد اتفاقات و اخباری بود که در این گزارش به طور خلاصه به آن می‌پردازیم.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، اعلام اولویت های جدید عمره از ۲۵ بهمن خبری بود که ناصر خدرنژاد معاون حج، عمره و عنبات سازمان حج و زیارت در خصوص آن سخن گفت و اظهار کرد:  ثبت نام کاروان های مرحله دوم عمره از ۱۶ بهمن ماه آغاز شده است و با گذشت چندین روز از ثبت نام کاروان های مرحله دوم عمره، ظرفیت کاروان های نوروزی تکمیل شده و از روز ۲۵ بهمن ماه به بعد ثبت نام از اولویت های جدید برای اعزام های اواسط فروردین به بعد آغاز می شود.
 
تأمین بیش از 20 مورد از اقلام تدارکاتی عمره از داخل کشور

علی خاجی مسئول تدارکات عملیات عمره در خصوص تأمین اقلام تدارکاتی عملیات عمره عنوان کرد: پیرو تأکید رهبر معظم انقلاب در دیدار با دست اندرکاران حج مبنی بر تأمین اقلام مورد نیاز زائران از داخل کشور، با برنامه ریزی سازمان حج و زیارت بیش از 20 مورد از اقلام تدارکاتی عملیات عمره بصورت کامل یا بخشی از آن اقلام، از داخل ایران تأمین می‌گردد و باقی اقلام از شرکت های طرف قرارداد سعودی تأمین می‌شود.

اعزام های عمره از مرز 200 هزار نفر گذشت 

«حسن سرخوش» مدیرکل برنامه ریزی پذیرش و اعزام سازمان حج و زیارت گفت: از ابتدای عملیات عمره تا امروز 215 هزار و 266 زائر ایرانی با 713 پرواز عازم سرزمین وحی شده اند.

اعلام جزییات اعزام دانش آموزان به عمره و عتبات

حمیدرضا کفاش معاون پرورشی وزارت آموزش و پرورش گفت: تعداد 2600 دانش آموزان از اواخر بهمن ماه تا اسفند ماه در سال جاری به  عمره اعزام می شوند.

معاون پروشی وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: دانش آموزان برای اعزام به زیارت عمره باید ثبت نام کنند اگر در استانی ثبت نام ها بیش از ظرفیت باشد طبق معیار های برتری دانش آموز در فعالیت های فرهنگی و پرورشی انتخاب می شود.
 
وی اظهار کرد: دانش آموزان مبلغ یک میلیون تومان برای اعزام به عتبات عالیات پرداخته‌اند و سفر آنها به صورت هوایی انجام می‌شود و یک هفته طول می کشد.
 
ظرفيت كاروان‌هاي نوروزي عمره تكميل شد

حسن سرخوش مديركل برنامه ریزی پذیرش و اعزام سازمان حج و زيارت با اشاره به نام نويسي در كاروان‌هاي مرحله دوم عمره مفرده از ۱۶ بهمن ماه، از تكميل ظرفيت كاروان‌هاي اعلام شده در استان‌ها تا ۱۵ فروردين ماه ۹۴ خبر داد و آمار زايران اعزامي در مرحله نخست عمره مفرده را بيش از ۷۰ درصد اعلام كرد.
 
کاروان بندی عمره دانشگاهیان هفته آینده آغاز می شود

محمد زارع معاون اجرایی و اعزام ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان گفت: کاروان بندی عمره دانشگاهیان در استان ها از هفته آینده آغاز می شود وتمام اطلاعات کاروان و تاریخ اعزام در پروفایل (پرونده) هر زایر درج خواهد شد.
 
اعلام آخرین وضعیت حج تمتع، عمره و عتبات

 سعید اوحدی رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به آخرین وضعیت حج عمره گفت: روز گذشته آخرین مهلت برای ثبت نام متقاضیان حج عمره بود.  
 
وی در ادامه افزود: از این رو متقاضیان اعزام به عمره 93-94 فرصت می‌دهیم تا تاریخ 25بهمن نسبت به قطعی کردن ثبت نام خود با پرداخت هزینه عمره به کارگزاران اقدام نمایند.

وی با بیان اینکه به طور میانگین 95درصد ظرفیت تمتع تکمیل شده است تصریح کرد: ‌ظرفیت تعدادی از استان‌ها به صورت کامل پر شده است و ظرفیت‌های پر نشده نیز همچنان برای ثبت نام متقاضیان باز است.  
 
اوحدی به آخرین وضعیت عتبات اشاره و تصریح کرد: ثبت نام دور جدید عتبات که عتبات نوروزی را نیز شامل می‌شود از 18 بهمن آغاز شده است و تا 25بهمن ادامه دارد.
 
انتهای پیام/
برچسب ها: حج ، زیارت ، عمره ، عتبات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار