فوتبال مراکشی این روزها درگیر مسائل حاشیه‌ای بسیاری از جمله دستگیری یک فوتبالیست مطرح به اتهام آدم ربایی تا اعمال محرومیت از جانب کنفدراسیون فوتبال آفریقا است.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران به نقل از فرانس پرس؛ نام بازیکن دستگیر شده توسط مقامات امنیتی مراکش اعلام نشده است. ماجرا از این قرار است که "م. ب" بازیکن باشگاه الجیش که جزو تیم ارتش سلطنتی مراکش محسوب می شود، در ماجرای ربودن و تجاوز به عنف یک دختر بچه خردسال دست داشته، نیروهای امنیتی سرزده وارد ورزشگاه شهر سلا نزدیک به رباط پایتخت مراکش شده و این بازیکن را که مشغول تمرین با دیگر اعضای تیم بوده دستگیر کردند.

بازیکن یاد شده به همراه هم دستان خود دختر بچه را برای مدتی بدون اطلاع خانواده در جایی محبوس کرده و او را مورد آزاد و اذیت جنسی قرار دادند، این بازیکن در مدت یاد شده در تمرینات باشگاهی هم شرکت نکرد.

تیم الجیش سابقه تاسیس 60 ساله دارد و از باشگاه‌های پرافتخار قاره آفریقا به حساب می آید.

ماجرای محرومیت از سوی کنفدراسیون فوتبال آفریقا

کشور مراکش میزبان اولیه بازیهای جام ملتهای آفریقا 2015 بود اما سال گذشته اعلام کرد به دلیل ترس از شیوع ویروس کشنده ابولا حاضر به میزبانی این رقابتها نیست.

سرانجام پس از کش و قوس های فراوان، گینه استوایی حاضر شد میزبانی این رقابتها را بر عهده بگیرد اما کنفدراسیون فوتبال آفریقا بی مسئولیتی مراکش را بی پاسخ نگذاشت و علاوه بر اعمال جریمه یک میلیارد دلاری، فدراسیون فوتبال این کشور را مجبور به پرداخت 8/5 میلیون یورو خسارت کرده و این کشور را از میزبانی 2 دوره بعدی جام ملتهای آفریقا محروم کرد.

مقامات فدراسیون فوتبال مراکش از احکام صادر شده ابراز شگفتی کردند و چنین مجازات‌هایی را یک اعمال نظر شخصی و به دور از قوانین دانستند.

در هر حال فدراسیون فوتبال مراکش مجبور به پذیرفتن جرائم نقدی و محرومیت از میزبانی خواهد بود زیرا فدراسیون جهانی فوتبال، فیفا، در امور داخلی کنفدراسیون‌ها دخالت نمی‌کند.

انتهای پیام/
برچسب ها: مراکش ، فوتبال ، الجیش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار