هر حماسه‌ای از جنس اقتصادی، سیاسی و فرهنگی برای شکل‌گیری نیازمند 4 مولفه اساسی از جمله داشتن رهبری بزرگ، آرمان‌های عالی و نقشه راه مناسب، عزم و اراده و شجاعت و دلیری و عمل به هنگام در شرایط سخت و دشوار و دشمن‌شناسی و دشمن‌ستیزی در حماسه است ،وجود این چهار مفهوم برای تحقق حماسه الزامی است و اگر یکی از این عناصر نباشد حماسه دچار مشکل می‌شود.

به گزارش خبرنگار احزاب و تشکلهای باشگاه خبرنگاران، راهپیمایی 22بهمن93 خلق حماسه‌ای دیگر بود، ایران اسلامی این روزها در خاورمیانه به قدرت برتر تبدیل شده، چرا انقلاب اسلامی توانسته نسبت به دیگر انقلاب‌های جهانی حماسه‌ساز وماندگار بماند؟رهبری عزیز امروز چه نقشی در سوق دادن افراد به سمت خلق حماسه‌های سیاسی، فرهنگی و اقتصادی دارند؟خلق حماسه‌ها برای ایرانمان نیازمند چیست؟

هر حماسه‌ای از جنس اقتصادی، سیاسی و فرهنگی برای شکل‌گیری نیازمند 4 مولفه اساسی از جمله داشتن رهبری بزرگ، آرمان‌های عالی و نقشه راه مناسب، عزم و اراده و شجاعت و دلیری و عمل به هنگام در شرایط سخت و دشوار و دشمن‌شناسی و دشمن‌ستیزی در حماسه است، انقلاب اسلامی کشورمان همه‌ی این مولفه‌ها را داشت.

وجود این چهار مفهوم برای تحقق حماسه الزامی است و اگر یکی از این عناصر نباشد حماسه دچار مشکل می‌شود. داشتن "رهبری‌بزرگ" یکی از مهمترین مولفه‌های رقم‌ خوردن حماسه است چرا که حماسه به رهبری حکیم، مدیر و مدبر برای هدایت و تحقق نیازمند است و ما امروز نعمت بزرگی به نام مقام معظم رهبری داریم که شاید بزرگترین نعمت خدا برای ارتقاء و ارتفاع‌یابی در فراز قدرت و منزلت جهانی است.  

سال‌هاست که با مفاهیم غنی، بدیع و وسیع از جانب ایشان در مناسبت‌های مختلف مواجه هستیم که می‌توان به مفاهیمی همچون انسجام ملی، خلاقیت و نوآوری، تولید علم، جهاد اقتصادی، سبک زندگی، اصلاح الگوی مصرف، ساخت درونی نظام، همت مضاعف، اقتصاد مقاومتی و حماسه سیاسی و اقتصادی اشاره کرد که کلیه مفاهیم مطرح شده سپهری از اندیشه‌های بزرگ در کهکشان اندیشه‌های بلند به تفکر ایشان است که درخشش خاصی دارد.
  
اگر این واژه‌ها را کنار یکدیگر بگذاریم، آنها را در امتداد یکدیگر می‌بینیم و هندسه منظمی از آن درک می‌شود و دارای یک پارادایم وسیع و وثیق برای سازندگی کشور بوده و همچنین نقشه راهی است که مشکلات کشور را حل می‌کند. آن چیزی که از راهبری مقام معظم رهبری فهمیده می‌شود این است که ایشان منطق وحی را با اقتضائات زمان و نیازها برای امت اسلامی ترکیب و انطباق می‌دهند و در واقع حقایق آسمانی با حقایق زمینی توسط ایشان پیوند می‌خورد و تبدیل به مولفه عملیاتی می‌شود که همراه با مرکزیت معرفت اسلامی و شعور باطنی جامعه شده و شاکله معرفت جامعه را به سوی افق متعالی جهت می‌دهد.

تفکر امام راحل در شکل‌دهی فرهنگ‌اسلامی موثر بود و در تداوم انقلاب، استحکام و تعالی انقلاب موثرترین نقش را رهبری دارد. کشورهای دیگر مثل ما انقلاب کردند اما به دلیل نداشتن رهبری دچار مشکل شدند به همین خاطر بزرگترین نعمت در داشتن رهبر است. وسعت هر ملتی به اندازه آرمان‌هایش است و هر چقدر وسیع باشد، آن کشور دارای جایگاه ویژه‌ای می‌شود.
 
            رهبرمعظم انقلاب بزرگترین نعمت‌خدا برای ارتفاع‌یابی در فراز قدرت و منزلت جهانی است/هجوم به حاشیه‌های راهپیمایی22بهمن،تکنیک همیشگی دشمنان غربی 
هر ملتی دامنه آرمان‌هایش در کرانه آرزوهایش بوده و به آن عمل می‌کند و حماسه سیاسی برای تحقق این آرمان‌ها بوده البته آرمان‌های انقلاب فراتر از این عرصه‌ها است. یکی از دلایل 35 ساله شدن انقلاب اسلامی ایستادن پای آرمان‌ها و بیان شفاف و صریح آنهاست، خلق حماسه‌های سیاسی، اقتصادی وفرهنگی باید آرمان‌ها را محقق کند اما در حال حاضر با اندیشه‌های انحرافی روبرو هستیم که حماسه آفرینی‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی را تهدید می‌کند.

این اندیشه تلاش می‌کند آرمان‌های اصیل انقلاب را با مفاهیم خاص خود معنا کند که درون خود مفاهیم سکولاریستی، تکنوکراتی، دنیاپرستی منفعلانه و ذلیلانه شیطان را دارد. این اندیشه انحرافی سعی می‌کند با تغییر نقشه راه سیاسی و اقتصادی به ویژه در زمینه اقتصادی کلیدواژه‌ای مثل عقلانیت و توسعه را که بسیار جذاب و پرطرفدار هستند معنی کند، البته نسخه‌های منسوخ‌ شده‌ای هستند که نقدهای اساسی به آن وارد است و این تفکر می‌خواهد این مدل نسخه‌ها را برای ما بپیچد و نقشه راه را اینگونه تعریف کند.   
 
اولویت انقلاب اسلامی فرهنگی بوده اما این تفکر می‌خواهد این اولویت را تغییر دهد و به جای آن توسعه را بگذارد و در عقلانیت معنا و مفهومی همچون عقلانیت ابزاری به کار برده، نه آنی که در اندیشه اسلامی و تفکر امام راحل بود. این اندیشه انحرافی همان سلطه تکنوکراتی و سلطه عقل ابزاری بوده که تلاش می‌کند توسعه را مخفی کند.
   
نقشه راه صحیح برای حماسه اقتصادی تکیه بر ساخت درونی نظام و آرمان‌ها است،چرا که ما سرمایه‌های عظیم اجتماعی مثل استقلال‌طلبی را داریم که تکیه بر مولفه‌های درون‌زا و اقتصاد مقاومتی دارد البته باید مراقب باشیم که این اندیشه‌های انحرافی در دولت تدبیر و امید نفوذ نکند.   
 
در این راه مسئولان باید مراقب باشند تا آدرس غلطی را که درباره اقتصاد، فرهنگ و سیاست خارجی القا می‌شود را نپذیرند. الزام تحقق حماسه سیاسی و اقتصادی عزم، اراده، شجاعت و عمل به هنگام در شرایطی که مقام معظم رهبری گفت "در یک پیچ تاریخی هستیم"، بسیار مهم بوده البته حماسه سیاسی از اول انقلاب وجود داشته است.
  
عبور پیروزمندانه از این وضعیت‌هایی که امروز ایران عزیز دچار است، نیازمند خلق حماسه سیاسی‌، اقتصادی و فرهنگی بوده چرا که هدف اصلی جبهه غرب در کشمکش هسته‌ای فلج کردن جامعه ایران است، البته دشمنان ما مثل آمریکا و سایرین به فتوای مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه ما به دنبال سلاح هسته‌ای نیستیم یقین دارند که راست می‌گوییم و گرنه انقلاب ما تبدیل به انقلابی 35 ساله و الهام‌بخش در دنیا نمی‌شد.  
 
دشمنان می‌خواهند سرعت علمی، رشد و شکوفایی ما را متوقف و در کنار حماسه سیاسی و اقتصادی فتنه‌اندازی کنند و مردم را در مقابل یکدیگر قرار دهند البته اینگونه اقدامات را انجام دادند اما نتوانستند به هدف‌شان برسند.   
  
وقتی رسانه‌های غربی حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن را می‌بینند به سراغ حاشیه‌های مراسم می‌روند، این تکنیکی است که سالها در قبال سالگرد انقلاب کشورمان پیاده کردند و به دنبال اینند که حضور مردم و تجدید عهدشان با مقام معظم رهبری را به حاشیه ببرند. امروز فاصله گرفتن از نقشه راه اصلی در تحقق حماسه‌ها بزرگترین مانع است،در مسائل اقتصادی نیز اگر اعتماد به دشمن جایگزین تکیه بر ظرفیت درون‌زا، جهاد اقتصادی، توکل بر خدا و تکیه بر ظرفیت‌های مردمی شود از تحقق حماسه‌هافاصله گرفته‌ایم.باید در این مسیر درس دشمن‌شناسی و دشمن‌ستیزی را بیاموزیم، اگر قرار است در حوزه اقتصادی و سیاسی حماسه‌ای در برابر دسیسه‌های دشمن رقم بخورد باید اهداف دشمن، تکنیک‌ها و تاکتیک‌ها، عمل‌های دشمن در داخل و خارج و اتاق فکر آنها را به خوبی بشناسیم و برنامه‌های مناسبی برای مقابله با آنها در نظر بگیریم.   
              رهبرمعظم انقلاب بزرگترین نعمت‌خدا برای ارتفاع‌یابی در فراز قدرت و منزلت جهانی است/هجوم به حاشیه‌های راهپیمایی22بهمن،تکنیک همیشگی دشمنان غربی 

دشمن به دنبال این بود که روحیه ضد امپریالیستی مردم در برابر آمریکا ضعیف شود و در رسانه‌ها این مطلب را ترویج دهد، اما ملت ایران در 22آبان به صحنه آمدند و توطئه آنها خنثی شد. هنگامی که مردم احساس کردند 22 بهمن نماد پیوند مردم با مسئولان، مسئولان با نظام، مردم با رهبری و آرمان‌های انقلاب است به صحنه آمدند و اقدامات دشمنان را نقش بر آب کردند. حال در حماسه اقتصادی دشمن به دنبال چیست؟ دشمن در تحریم‌ها چه اهدافی را پیگیری می‌کند آیا هدف آنها غیر از فشار آوردن به مسئولان و تسلیم آنها شدن است و دشمنان می‌خواهند که وابستگی کشور به بیگانگان بیشتر شود. 
 
36 سال مرقون بسیاری از دشمنی‌های دشمنان هستیم، همانطور که امام خمینی(ره) فرمودند "جنگ تحمیلی برای کشور ما نعمت بزرگی بود." نفوذ معنوی و قدرت ایران در منطقه کاملا مشهود است، در دوران دفاع مقدس توانستیم از دشمنی دشمن حماسه رقم بزنیم و رشد کنیم.  
 
امروز باید بتوانیم تهدیدهای دشمن را به فرصت تبدیل کنیم،چراکه اگر انجام نشود،از آرمان‌های انقلاب دور شده‌ایم و باید فرصت رشد و ارتقاء علمی در تمامی زمینه‌ها را دنبال کنیم،جوانان وآینده‌سازان کشورمان بگوش باشید!دشمن همین نزدیکی‌هاست،با گام برداشتن در مسیر انقلاب وحمایت از رهبری معظم کشورمان را در مقابل آفت‌های دشمنان داخلی وخارجی بیمه کنیم.

              رهبرمعظم انقلاب بزرگترین نعمت‌خدا برای ارتفاع‌یابی در فراز قدرت و منزلت جهانی است/هجوم به حاشیه‌های راهپیمایی22بهمن،تکنیک همیشگی دشمنان غربی

انتهای پیام/

برچسب ها: انقلاب ، رهبری ، پیروزی ، ایران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار