گردشگری دفاع مقدس؛

ورود بیش از 411 هزار نفر گردشگر خارجی به آذربایجان غربی

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی گفت: طی 9 ماه امسال بیش از 411 هزار نفر گردشگر خارجی از طریق گمرکات استان به آذربایجان غربی وارد شده است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران،، جلیل جباری پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران در ارومیه اظهار داشت: اداره کل میراث فرهنگی برای همکاری با ستاد راهیان نور با سپاه شهدای استان اعلام آمادگی کرده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی ادامه داد: در رابطه با گردشگری دفاع مقدس و تهیه نقشه گردشگری جنگ اقداماتی صورت گرفته است.

وی تصریح  کرد: با توجه به ورود 250 هزار تا 300 هزار نفر در قالب اردوهای راهیان نور به استان آذربایجان غربی فرصت مناسبی برای معرفی ظرفیت‌های گردشگری استان فراهم می‌شود و باید به درستی از این فرصت بهره‌گیری شود.

جباری به تعداد مسافران ایرانی و خارجی ورودی از گمرکات آذربایجان غربی اشاره کرد و ادامه داد: طی 9 ماه امسال مجموع گردشگران ورودی داخلی و خارجی از گمرکات استان یک میلیون و 200 هزار و 882 نفر بوده است.

وی بیشترین گردشگران داخلی و خارجی ورودی از طریق گمرکات استان را از کشورهای اقلیم کردستان، ترکیه، عراق و آذربایجان عنوان و خاطرنشان کرد: بیشترین آمار مسافران ورودی ایرانی و خارجی به استان به ترتیب از گمرکات بازرگان، پیرانشهر، سرو، رازی و پلدشت بوده است.

جباری با بیان اینکه مجموع آمار ورودی گردشگر ایرانی از مرزها 789 هزار و 741 نفر بوده، ادامه داد: آمار ورودی گردشگر خارجی نیز 411 هزار و 141 نفر بوده است.

وی به اقدامات انجام شده در حوزه معاونت میراث فرهنگی اشاره کرد و گفت: طی دو سال گذشته در حوزه ثبت آثار اقدامی انجام نشده و حوزه‌ای بود که چندان مورد توجه قرار نگرفته بود که امسال با تلاش معاونت میراث فرهنگی شش اثر مهم تاریخی استان در فهرست آثار ملی به ثبت رسید.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی ادامه داد: با ثبت این شش اثر تعداد آثار ملی ثبت شده استان در فهرست آثار ملی به یک هزار و 472 اثر رسید.

جباری یادآور شد: این شش اثر شامل مسجد قره آغاج ارومیه، محوطه باستانی قلعه دم دم ارومیه، ساختمان هلال احمر تکاب، کتیبه اورارتویی، تپه اسلام‌آباد در میاندوآب، کلیسای حضرت مریم در ریحان‌آباد است.

وی ادامه داد: بحث آماده کردن نخستین اثر طبیعی استان برای ثبت در فهرست آثار ملی بحث زندان سلیمان بوده که اقدامات لازم انجام شده که به ثبت ملی برسد.

انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.