منابع خبری گزارش دادند؛ سران اتحادیه‌اروپا درصدد موافقت با بازگشت تحریم‌ها علیه شرکت ملی نفت‌کش ایران هستند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رویترز، دیپلمات‌های اتحادیه اروپا گفتند پیش بینی می‌شود دولت‌های اروپایی عصر روز پنجشنبه در مورد بازگرداندن نام شرکت ملی نفتکش ایران به فهرست شرکت‌های تحت تحریم این اتحادیه توافق کنند.

یک دادگاه اتحادیه اروپا ژوئیه گذشته طی حکمی اعلام کرد هیچ دلیلی برای باقی ماندن نام شرکت ملی نفتکش ایران در فهرست تحریم های اتحادیه اروپا وجود ندارد. این حکم پس از اعتراض شرکت ملی نفتکش ایران به قرار گرفتن در این فهرست صادر شد اما اتحادیه اروپا اعلام کرد به دنبال ابزارهای حقوقی برای باقی ماندن نام این شرکت در فهرست شرکت هایی است که با مسدود شدن دارایی ها روبرو هستند.

یکی از این دیپلمات ها که خواست نامش فاش نشود گفت گفتگوها درباره شرکت ملی نفتکش ایران در نشست های غیرعلنی دنبال می شود و ساعت 16 روز پنجشنبه به وقت محلی ( 15 به وقت گرینویچ ) به عنوان ضرب الاجل برای اعلام مخالفت هر کدام از کشورهای عضو با بازگشت شرکت ملی نفتکش ایران به فهرست تحریم ها تعیین شده است.

این تحریم ها که سال 2012 برسر برنامه هسته ای مورد مناقشه ایران اعمال شد هرگونه تجارت بین اتحادیه اروپا ،‌ شرکت ها و اتباع آن را با شرکت ملی نفتکش ایران ممنوع می کند.

دیپلمات ها تاکید دارند اتحادیه اروپا قصد ندارد تحریم های جدیدی را اعمال کند بلکه قصد دارد ضوابط را  تغییر دهد تا این تحریم ها به لحاظ حقوقی خلل ناپذیر شود.




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار