وزیر خارجه آمریکا تاکید کرد در صورت اجرای توافق مینسک ، تحریم ها بر ضد مسکو کاهش می یابد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از سایت وزارت خارجه آمریکا ، "جان کری" وزیر خارجه آمریکا تاکید کرد در صورت اجرای توافق مینسک، تحریم ها بر ضد مسکو کاهش می یابد.

کری گفت: اگر مفاد توافق نامه مینسک که برای اتمام درگیری ها در شرق اوکراین منعقد شده است به طور کامل اجرا شود، آمریکا آماده است تحریم های ضد روسی را کاهش دهد.

گفتنی است کاخ سفید در بیانیه ی خود، ضمن استقبال از توافق مینسک ، از طرفین بحران در شرق اوکراین خواست برای حل و فصل سریع این مساله، سریعا گامهای موثر، محکم و فوری بردارند.

در این بیانیه، دولت آمریکا خواستار خروج سلاح های سنگین از شرق اوکراین و عدم دخالت روسیه در امور داخلی کی یف شده است.

کاخ سفید از مسکو خواسته است از حمایت از جدایی طلبان روس گرا، خودداری کند.

امروز سران کشور های روسیه ، اوکراین ، آلمان و فرانسه در بلاروس گرد هم آمدند تا مساله اوکراین و شرق این کشور را بررسی کنند.

روابط مسکو و غرب بعد از برکناری شبه کودتای دولت روس گرای کی یف ، به پایین ترین حد خود از زمان جنگ سرد رسیده است وطرفین تحریم های سختی علیه یکدیگر اعمال کرده اند.

امروز همچنین ساکی ، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا ، اعلام کرده بود که آمریکا هنوز تصمیمی درمورد کاهش تحریم ها علیه روسیه اتخاذ نکرده است.

وی گفته بود آمریکا همچنان توانایی و منابع اعمال تحریم های بیشتر علیه مسکو را در صورت تشدید درگیری ها علیه روسیه حفظ می کند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار