خطیب نماز جمعه اهواز ضمن قدردانی و تشکر صمیمانه از همه مردم خوزستان که در شرایط سخت آب و هوایی در راهپیمایی 22 بهمن شرکت فعال و پرشوری داشتند، گفت: این راهپیمایی با توجه به وضعیت خاصی که وجود داشت، راهپیمایی آبرومندی بود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اهواز؛آیت​الله سیدمحمدعلی موسوی​جزایری در ابتدای خطبه‌های این هفته اهواز پس از دعوت همگان به تقوای الهی، عنوان​کرد: این روزها با مساله ریزگردها مواجه هستیم که مشکلات بسیاری را برای مردم به وجود آورده است و امیدواریم خداوند ما را از این بلایا دور بدارد.

وی افزود: در آیات و روایات بسیاری به بلایایی که بر مردمان پیشین آمده اشاره شده است. آیه 43 سوره انعام نمونه​ای از بیان سرنوشت پیشینیان است.

نماینده ولی فقیه در خوزستان در ادامه بیان​کرد: جا دارد از مقام معظم رهبری که در رابطه با شرایط خوزستان توجه خاصی فرمودند و هیات دولت را مکلف کردند که هر چه در توان دارند جهت رفع مشکل ریزگردها انجام دهند تشکر ویژه​ای کنم. در هر صورت عنایات مقام معظم رهبری نسبت به مردم شریف خوزستان بسیار حائز اهمیت است.

آیت​الله موسوی​جزایری گفت: درباره قضیه اخیر که رهبر انقلاب نسبت به آن اظهار تاسف کردند و از دولت خواستند تمام توان خود را برای مقابله با این پدیده به​کار بگیرند، لازم است علمای منطقه و شخصیت​های کشوری نیز دولت را در این خصوص یاری دهند.

وی در ادامه اظهارکرد: پیشنهاد من این است که مسئولین استانی، استاندار و غیره و همچنین نمایندگان مردم خوزستان در مجلس شورای اسلامی و ائمه جمعه و مسئولان مربوطه در حوزه رفع مشکل ریزگردها در تهران، نشست مشترک و کمیسیونی با حضور کارشناسان این حوزه تشکیل دهند. قطعا با این اقدام به نتایج بسیار مطلوبی خواهیم رسید.

خطیب نماز جمعه اهواز با اشاره به سخنان اخیر مقام معظم رهبری در زمینه هسته​ای نیز عنوان​کرد: ایشان فرمودند که با توافق خوب موافق هستم اما با توافق بد موافق نیستم. نکته دوم در سخنان ایشان از بین بردن تحریم​های دشمنان است که اگر بشود چه بهتر اما اگر نشود، در کشور ظرفیت​های بسیاری وجود دارد که تاثیر تحریم​ها را از بین می​برد. ما با زیاده​خواهی​ها مخالفیم و بر سر اصول خود پا فشاری می​کنیم.

آیت​الله موسوی​جزایری با اشاره به برخی پیامک​ها و شایعات منتشر شده در فضای مجازی گفت: این پیام​ها، حرف​های بی​اساسی است که به جای امید دادن به مردم، به دنبال تفرقه انداختن بین آن​ها است. مردم به این حرف​ها گوش ندهند.

وی در پایان به جلب توجه خبرگزاری​های مختلف دنیا به خبر پرتاب ماهواره ایرانی اشاره کرد.

منبع:ایسنا

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.