به گزارش خبرنگار
احزاب و تشکلهای باشگاه خبرنگاران، حسن رحیم پور ازغدی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در افتتاحیه نونزدهمین همایش بیداری دانشجویی و تمدن سازی نوین اسلامی که صبح امروز در دانشکده ادبیات دانشگاه فردوسی برگزار شد اظهار داشت: تولید گفتمان چه برای نقد قدرت و چه برای توجیه قدرت هر دو طبق تحریفهای صورت گرفته روشن فکری محسوب میشود.
رحیم پور ازغدی اضافه کرد: در واقع روشنفکران غرب با این تعریف پیامبران عصر روشنگری محسوب میشوند! اما در انقلاب اسلامی درست عکس این اتفاقات رخ داد مبنای فرهنگ سازی در طول سالهای 42 تا 57 به دنبال ساخت تمدن اسلامی بود و به فرموده امام خمینی(ره) خطاب به انقلابیون که میفرمودند از مکاتب شرقی و غربی، تبری بجوید و واگن خود را به موتور هگل و مارکس نبندیم. ایشان همیشه تاکید میکردند ما خودمان مکتب داریم و آن مکتب انبیاء است.
وی اضافه کرد: بنا بر این تعریف، انقلاب ما نیز مثل هگل و مارکس شکل نگرفت. چرا که بر اساس منطقهای غرب هیچ جنبش انقلابی صورت نمیگیرد مگر آنکه زیر نظر یکی از انقلابهای معروف و مطرح باشد یعنی با شعارهای لیبرالیسم یا سوسیالیستی منطبق باشد.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی طبق تحلیل نظریه پردازان و روشنفکران غربی انقلاب دینی معنی نداشت چه رسد به تمدن دینی و اسلامی آنها انقلاب مشروطه و نهضت نفت در ایران را محصول گفتمان کمونیسم و لیبرالیسم میدانستند در حالی که مشروطه یک انقلاب کاملا دینی بود که اولین شهید آن نیز یک طلبه بود و شروع آن از پایگاههای مردمی در مساجد آغاز شد، اما پس از گذشت مقطع زمانی کوتاهی عدهای این انقلاب را به مشروطه انگلیسی منحرف کردند و انقلاب مشروطه را به اسم روشنفکری دزدیدند و حاصل نتیجه آن حکومت دیکتاتوری رضا خان شد.
وی ادامه داد: در نهضت نفت نیز مردم با عرق دینی به صحنه آمدند و در حقیقت این مبارزه را مبارزه در راه فقه میدانستند.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه ملی گرایی غرب و انگلیس منتهی به دیکتاتوری وابسته به رضا خان شد ادامه داد: آنچه انگلستان در عمل انجام داد روی کار آوردن یک هیتلر و موسلینیسم در ایران بود و این را به رضا خان آموختند تا وی مطرح کند قصد تشکیل یک حکومت جمهوری در ایران دارد.
وی ادامه داد: با این عملکرد انگلستان شعار جمهوری کلمه حقی شد که پشت آن منظور و مفهوم باطلی پنهان شده بود این جملهای بود که شهید مدرس خطاب به تشکیل حکومت جمهوری به رضا خان عنوان کرد.
وی افزود: در این میان روشن فکران پیدا شدند که بدون
توجه به روند اجتماعی طی شده حرفهایی را در داخل زده و شعار برابری و
سوسیلاسیتمی سر دادند.
وی تصریح کرد: این روشنفکران آن موقع در
ایران کلماتی نوین را به کار میبردند برای مثال کلماتی همچون سوسیالیسم، دکارت و مارکس.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در دل این
گونه تفکرات انقلاب اسلامی با این مبانی بیرون نمیآمد تصریح کرد: هنوز
غرب به دنبال جا انداختن برخی مفاهیم خود در میان آن روشن فکران بود
گروههای چپی میگفتند ما جهان وطنی هستیم و ملت دولتها مطرح نیستند و این
در صورتی بود که جریان غربی ناسیونالیسمی و ملت گرایی حرف میزد.
وی
ادامه داد: در قبل از انقلاب مصدق میگفت ملت ایران مهم است و نباید نوکری
انگلیس را بکنیم و جریان فاشیسمی هم نمودی از خود شاه بود.
عضو
شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: بعد از آنکه مشاهده کردند که چپیها
شعارهای جهانی سازی را سر دادند شاه هم شعار نزدیک بودن و رسیدن به تمدن
جدید غرب را سر داد.
وی با بیان اینکه در قبل از انقلاب مولفه
علم و اقتصاد در ایران افول میکرد گفت: قبل از انقلاب اسلامی ایران هیچ
گونه سهمی در علم و اقتصاد در جامعه جهانی نداشت و امروز غربیها
میگویند که ایران توانسته به سرعت متوسط تولید علم در جهان را کسب کند.
عضو
شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: غرب به دنبال اشاعه فرهنگ مصرفی و
وابستگی ایران به خود بود در این میان غرب دید که مکتبی به نام اسلام به
میان آمده و میخواهد به جای آمریکا و انگلیس در جهان مسلط باشد.
وی
با بیان اینکه غرب که مدعی شعار جهانی سازی است خود نوعی دلنگران میباشد
اظهار داشت: غرب جلوی هر گونه حرکتهای اضافه دولت را میگرفت و حال اسمی
از رقیبی به میان آمده که از حرکت جهانی حرف زده و از استقلال دفاع میکند.
ازغدی ادامه داد: ادعا میکردند که اسلام وحدت ایدولوژیک را
جایگزین وحدت ملی کرده است و امام میگوید همه حکومتهای فاسد میبایست
سرنگون شود.
وی با بیان اینکه بیداری اسلامی مفهومی از تفکر اسلام
بود اضافه کرد: غرب دید که طبقههای مختلف کارگری در ایران وجود ندارد
بلکه این قشر در اسلام مورد توجه ویژه نیز قرار گرفته و اسلام معادلات آن
را به هم میریزد به دنبال سرنگونی این تئوری درآمد.
عضو شورای
عالی انقلاب فرهنگی افزود: زمانی که غرب احساس کرد دیگر تیرهایش به هدف
نمیخورد و تئوری ساخته شده آنها به واقعیت نمیرسد تصمیم گرفتند که به عکس
آن عمل کنند.
ازغدی با بیان اینکه برخی در این میان گفتند که از
مولفه مذهب استفاده کرده تا به اهدافمان برسیم تصریح کرد: غرب میخواست
گفتمان چپ برابری طلب را تلفیق و به همراه ملی گرایی و مذهب ادغام کند و آن
را در ایران رواج دهد در جای دیگر عرفانهای نزول را جایگزین دین و مذهب
کرد و در این میان افرادی را در داخل یافت که حرفهای غرب را دیکته کند.
وی
با بیان اینکه ملت ایران برای ایجاد انقلاب اسلامی دنبال این گونه حرفها
نبوده و ادبیات گفتاری امام با این گونه شعارها منافات داشت تصریح کرد:
مبنای انقلاب اسلامی، مبنای جدید بود و غرب در این میان تقصیر را به گردن
مردمی انداخت که ایدولوژیک آنها بالغ نشده و این در صورتی بود که باید
میگفت تئوریهای من به درد ملت ایران نمیخورد.
عضو شورای عالی
انقلاب فرهنگی با بیان اینکه امروز هم متاسفانه در برخی از دانشگاهها
اساتیدی با همین ادبیات افکار پوچ خود را برای دانشجویان دیکته میکنند
تصریح کرد: غرب نمیفهمد که قبل از انقلاب اگر ایران عقب مانده بود این امر
محصول کار فکری آنها بوده است.
وی افزود: تصور تمدن سازی برای
غرب سخت بود توقع نداشت که جریانی غیر وابسته به خودش با تعداد کمی از مردم
بتواند انقلابی را رقم بزند و در میان آن را به دیگر کشورها صادر کند.
ازغدی
با بیان اینکه این گونه جریانات و تفکرات بعد از انقلاب نیز در حکومت
آمدند ولی با شکست مواجهه شدند اضافه کرد: برخی در این میان تاکید کردند که
از این قبیل جبههها که مانع پیوستن به اردوگاههای غرب میشود
به دلیل این است که هنوز این جریانها در ایران امیدوارند.
وی تصریح کرد: غرب مدعی بود که روشنفکری کامل برای فهم ایران سخت است پس درصدد بود که مطالب کتبی را با عرفان ادغام کنیم.
عضو
شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه انقلاب اسلامی توانسته افکار و
عقاید خود را به خوبی به دیگر کشورها صادر کند گفت: امروز شاهدیم که
سفارتخانههای غربی در یمن تعطیل شدهاند و آمریکا گفته که وضعیت جدید یمن
را به رسمیت نمیشناسیم و میتوان پیش بینی کرد که غرب برای جبران این عمل
به دنبال ایجاد جنگهای داخلی در یمن است.
وی افزود: هر کشوری که
به سمت انقلاب اسلامی سوق پیدا میکند غرب به دنبال ایجاد جنگ داخلی در آن
کشور است آمریکا تصور میکرد که عراق و افغانستان را میگیرد و به زودی
ایران را از پا میاندازد ولی این جریان برعکس شد و ملت و دولت عراق امروز
همپا با افکار ایران هستند.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با
اشاره به مسائل و جنگهای پیش آمده در عراق گفت: ما در عراق حضور نظامی غیر
مستقیم داشتیم، فرماندهی، مشاوره، کمکهای تسلیحاتی از سوی ایران بود و
پیروزی عراق ، سوریه و لبنان به لطف کشور ایران است.
وی اظهار داشت: غرب درصدد است که نگذارد مرحله دوم تمدن اسلامی در ایران شکل بگیرد.
رحیم پورازغدی ادامه داد: مردم در راهپیمایی سه روز
قبل نشان دادند که علیرغم تمام مشکلات موجود از آنچه خود ساخته و به عرصه
آوردهاند نگهبانی میکنند آنها معتقدند مفاسد باید اصلاح شود اما ما دست
از انقلابمان برنمیداریم.
عضو
شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: با توجه به حجم بالای جمعیت شرکت کننده در
راهپیمایی 22 بهمن من میخواهم بدانم آیا واقعا ساندیس تا این حد معجزه
میکند؟
وی با اشاره به بخش دیگری از متون منتشر شده مبنی بر
توطئه غرب اظهار داشت: دو جریان در غرب به وجود آمد بخشی از آن نوعی دعوای
زرگری و بخشی دیگر اختلاف بر سر روش سرکوب انقلابهاست اما هدف هر دوی
آنها واحد است.
رحیم پورازغدی افزود: عدهای معتقد به برخورد
خشنند و عدهای دیگر از این توطئهگران معتقدند باید در درون مسلمانان نفوذ
کرد و به این ترتیب آنها را از پا درآورد.
عضو شورای عالی
انقلاب فرهنگی خطاب به دانشجویان حاضر در جلسه اظهار داشت: در زمان شما
اتفاقات بزرگی رخ داد تنها ظرف چند سال چند کشور مهم اسلامی دوباره به
دامان اسلام بازگشت و امروز از افغانستان تا فلسطین مسلمانان میتوانند
بدون ویزا سفر کنند.
وی با تاکید براینکه این اتفاقات نشات گرفته
از قدرت مسلم منطقه یعنی جمهوری اسلامی ایران است تصریح کرد: این در حالی
است که سازشگران غرب مرتبا هشدار میدهند که آیا متوجه شکستهای پی در پی
اسرائیل از ایران نیستید اسرائیل 5 شکست پشت سر هم از ایران خورد و نخست
وزیر این کشور هفته قبل اعلام کرد ما تازه با غزه روبه رو شدیم که تحت این
شرایط قرار گرفتیم چه طور میتوانیم با خود ایران درگیر شویم.
رحیم
پورازغدی ادامه داد: براین اساس تنها راه جلوگیری از گسترش انقلابها در
منطقه برخورد نرم با آنها و یکی از مصادیق آن گسترش شیعه انگلیسی بود طبق
این متون آمده است ما علیه فعالیت جنبشهای اسلامی در کشورهای اسلامی
سالهاست مبارزه میکنیم در صورتی که اگر با کمی عقلانیت پیش میرفتیم
مسلمانان تنها تبدیل به چالش علیه غرب میشدند ما قادر بودیم تفاوتهای
ایدئولوژیک بین اسلام و غرب را تحمل کنیم اما به رویارویی با آنها رفتیم.
عضو
شورای عالی انقلاب فرهنگی اضافه کرد: این نظریهپردازان غرب معتقد به
دموکراسی سکولار هستند به معنی این که هم آزادی باشد و هم دین و مذهب فقط
دکور صحنه انقلابها باشد. اما مردم سالاری دینی به معنی آن است که حاکمان را مردم انتخاب و عزل و نصب کنند و حرکت در چارچوب دین باشد.
رحیم
پورازغدی با تاکید براینکه کدام انقلاب مادی در جهان ظرف 35 سال، 35
انتخابات داشته است تصریح کرد: کشورهای به اصطلاح مدرن مثل فرانسه و
آمریکا، تا مدتها پس از تشکیل حکومت خود از قانون اساسی بیبهره بودند اما
امام خمینی(ره) همان روزهای ابتدای تشکیل انقلاب اسلامی دستور تدوین قانون
اساسی را صادر نمود.
عضو
شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: براساس این متون غربیها معتقدند
بهتر است در انقلابهای شکل گرفته در کشورهای اسلامی به ظاهر با روند
انقلاب متحد و هم عقیده شویم و در اتاق فرمان روشن فکران و مسئولین این
انقلابها نفوذ کرده و آن را به آنها فرمان دهیم چون در تمام این
انقلابها انسانهای لیبرال منش و سازش کار برای همکاری با ما وجود دارند.
وی
ادامه داد: براین اساس آنها معتقد به همراهی با اسلام هستند به این ترتیب
که در ابتدا عنوان میکنیم اسلام خوب است ما تنها با اسلام سیاسی مشکل
داریم در ادامه این روند و در مرحله بعد بگوییم ما با اسلام سیاسی هم
موافقیم تنها با افراطیون آنها مسئله داریم و آنگاه رهبران و افراد
تاثیرگذار این انقلابها را تحت عنوان افراطیون خطاب کنیم.
رحیم
پورازغدی در ادامه گریزی به نحوه حکومتداری در آمریکا و انگلستان زد و
گفت: در این کشورها هیچ گاه شاهد تقسیم بندی براساس دین نیستیم اما همین
قدرتها در کشورهای مسلمان مانند سوریه، عراق و لبنان قدرت را براساس قوم و
دین تفکیک میکند مثلا در عراق نخست وزیر باید شیعه باشد رئیس مجلس سنی
باشد و رئیسجمهور کرد باشد.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی
افزود: طبق این متون غربیها اعتراف کردند ما به سادگی میتوانیم با
شکافهای موجود بین قومیتها و مذاهب در این حکومتها رسوخ کرده و
انسانهای غربگرایی که در آرزوی حضور در کشورهای ما هستند بهترین وسیله
برای پیشبرد این اهداف است.
وی با اشاره به بخش دیگری از این
اعترافات اظهار داشت: آنها عنوان میکنند برای شکل گیری این اوضاع باید
تصمیمگیران ما درک بهتری از اسلام داشته باشند و دو نکته را در این روند
از نظر دور ندارند اول آنکه مسلمانان باید از تشکیل تمدن اسلامی مایوس شوند
و دوم آن که بفهمند ما قصد تحقیر آنها را نداریم بلکه آنها واقعا حقیرند
و شاهد این مدعا آن باشد که شما لباسهای ما، سبک زندگی ما و متون ما را
ترجمه و دنبال میکنید لذا این اعمال بیانگر آن است که مسلمانان واقعا
حقیرند.
رحیم پورازغدی ادامه داد: در ادامه باید کاری کنیم تا
مسلمین باور کنند این نژاد آنهاست که حقیر است تا کینهای از ما به دل
نگیرد اگر آنها باور کنند ذاتا نمیتوانند کاری انجام دهند دیگر به دشمنان
ما تبدیل نخواهند شد.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به
این که احیای تمدن اسلامی نباید در ذهن مسلمین خطور کند ادامه داد: براساس
این اعترافات در صورت احیای چنین تفکری مسلمین کاری برای احیای تمدن اسلام
انجام میدهند و این به هیچ عنوان به نفع ما نیست.
وی در پایان
با اشاره به بخش نهایی این اعترافات اظهار داشت: آنها ادعا کردند اگر
نتوانیم جمهوری اسلامی را کنترل کنیم کنترل کل جهان از دست ما خارج خواهد
شد.
انتهای پیام/