آمریکا در چارچوب حمایت از اردن در ادامه مبارزه با تروریست‌های داعش در عراق و سوریه سلاح و مهمات در اختیار این کشور قرار می‌دهد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری شفق نیوز، آمریکا در چارچوب حمایت از اردن در ادامه مبارزه با داعش در عراق و سوریه سلاح و مهمات در اختیار این کشور قرار می‌دهد.

منابع آگاه اعلام کردند آمریکا به زودی طرحی را برای تجهیز ارتش اردن به  انواع سلاح و مهمات نظامی تصویب خواهد کرد. این منابع افزودند همزمان با گسترش حملات هوایی ارتش اردن علیه تروریست های داعش در سوریه و عراق، آمریکا  تصمیم گرفته است  انواع سلاح جدید، پیشرفته و دقیق را طی چند هفته آینده در اختیار اردن قرار دهد.

 گفتنی است مسئولان وزارت خارجه و دفاع آمریکا تاکنون درباره تحرکات آینده این کشور برای اعطای کمک های نظامی به اردن هیچ  اظهار نظری نکرده اند اما برخی مقامات آمریکایی که خواستند نامشان فاش نشود، در پیامی اعلام کردند  واشنگتن در صدد است سلاح و مهمات جنگی در اختیار اردن قرار دهد.

ملک عبد الله دوم پادشاه اردن در دیدار هفته گذشته با نمایندگان مجلس سنای آمریکا در واشنگتن گفت آمریکا باید کمک های نظامی بیشتری در اختیار اردن قرار دهد چون ارتش اردن با کمبود انواع مهمات مواجه است .

اردن در کنار  عربستان سعودی، بحرین و امارات در ائتلاف بین المللی به رهبری آمریکا برای مقابله با  داعش در عراق و سوریه  مشارکت دارد و پس  از اینکه  عناصر داعش معاذ الکساسبه خلبان اردنی را به  طرز  فجیعی  اعدام کردند، اردن حملات  هوایی علیه مواضع داعش را شدت بخشیده است.

 عبدالله دوم هفته گذشته در دیدار با نمایندگان آمریکایی گفت: از آمریکا می‌خواهم  انواع سلاح و مهمات جدید و پیشرفته، قطعات هواپیما  و تجهیزات دید در شب در اختیار ارتش اردن قرار دهد.

 پس از این دیدار سناتور سناتور لیندسی گراهام عضو کمیته نیروهای مسلح در مجلس سنای آمریکا با ارسال نامه ای به باراک اوباما از وی خواست درخواست های  اردن را هر چه زودتر محقق سازد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار