به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران ویلیامز در فصل گذشته بهترین اتومبیل را در کسب سرعتهای بالا در خط مستقیم داشت. به نظر میرسد این تیم در فصل جدید هم همین رویه را در پیش گرفته است.
پت سایموند در اینباره گفت: در فصل گذشته یکی از هدفگذاریهای تیم این بود که میزان مقاومت اتومبیل در برابر هوا خصوصاً در مسیرهای مستقیم بسیار پایین باشد.
وی افزود:همین موضوع باعث شد ما یکی از بهترین اتومبیلهای میدان را در اختیار داشته باشیم. تا آخر فصل هم با همان اتومبیل زمانگیریهای بسیار خوبی را پشت سر گذاشتیم.
در تستهای شبیهساز یک سری اهداف را مد نظر دارید. این کار شبیهسازی هر سال تکرار نمیشود. ما فقط کنترل میکنیم که اتومبیل در همان مسیر هدفگذاری قرار دارد یا خیر.
سایموند ادامه داد:زمانی که FW36 را طراحی میکردیم در شبیهساز یک سری اهداف را در نظر گرفتیم و FW37 را هم با همان هدفها جلو بردیم.
رقابت مسئلهای است که به چشم میآید. قدمهایی برداشتیم که ما را جلوتر خواهد برد، اما هنوز نمیدانیم رقبای ما در چه وضعیتی هستند.
وی اشاره کرد:امیدوارم حداقل در همان نقطهای که فصل گذشته را تمام کردیم، فصل جدید را شروع کنیم. پیشرفت ما در طول فصل گذشته یکی از چیزهایی بود که من به آن افتخار میکنم.
«در مقایسه با رقبا، اتومبیل ما عملکرد بهتری داشت. همان فلسفه را در فصل جدید هم ادامه میدهیم و ما دوست داریم در همان شرایط بتوانیم دوباره رقابت کنیم.»
حداکثر سرعتها در تستهای خرز:
فلیپه ماسا - ویلیامز مرسدس - ۳۰۷.۶ کیلومتر در ساعت
نیکو روزبرگ - مرسدس - ۳۰۷.۶ کیلومتر در ساعت
پاستور مالدونادو - لوتوس مرسدس - ۳۰۶.۸ کیلومتر در ساعت
مکس فرشتاپن - توروروسو رنو - ۳۰۳.۳ کیلومتر در ساعت
مارکوس اریکسن - سائوبر فراری - ۳۰۳.۳ کیلومتر در ساعت
کیمی رایکونن - فراری - ۳۰۰.۸ کیلومتر در ساعت
دنی کیات - ردبول رنو - ۲۹۴.۲ کیلومتر در ساعت
جنسون باتن - مکلارن هوندا - ۲۷۷.۶ کیلومتر در ساعت