رئیس جمهور مصر در سخنانی پس از اقدام سازمان تروریستی داعش در قتل ۲۱ مسیحی مصری در لیبی نشان می دهد هشدار داد مصر به قتل اين افراد واکنشی متناسب نشان خواهد داد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره، «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهور مصر در سخنانی پس از اقدام سازمان تروریستی داعش در قتل ۲۱ مسیحی مصری در لیبی گفت: «این حادثه را به همه مصری‌ها و خانواده شهدای این اقدام تروریستی تسلیت می‌گوییم. این اقدام حمله به کل مصر و همه مصری‌ها به شمار می‌رود. ما در این لحظات دردناک به عنوان شهروند مصری احساس ناراحتی و خشم می‌کنیم. این تروریست‌ها که مردم مصر را هدف قرار دادند حلقه‌ای جدید از زنجیره تروریسمی هستند که همه جهان را فرا گرفته است که بر همه واجب می‌کند برای از بین بردن ریشه‌های آن و حفظ جهان از گسترش سموم آن با هم متحد شویم.» 

رییس جمهوری مصر افزود: «مصر و کشورهای جهان با نبردی جدی با سازمانهای تروریستی که اندیشه‌ای افراطی دارند مواجهند و در این اهداف که بر هیچ کس پنهان نیست شریک هستند. زمان آن فرا رسیده است که همه ما بدون شاخصهای دوگانه با این اقدامات بزدلانه مقابله کنیم. این اقدامات باعث نمی‌شود که ما عزم خود را از دست دهیم و مصر که از قبل تصمیم خود را برای مقابله با تروریست‌ها گرفته است می‌تواند با اراده ملت بزرگ خود آن‌ها را از بین ببرد. مصر تنها از خود دفاع نمی‌کند بلکه از بشریت برابر این خطر هولناک دفاع می‌کند. مصر حق پاسخ به این اقدام را با روش مناسب و در زمان مناسب برای قصاص از این قاتلان و مجرمان برای خود محفوظ می‌دارد. از شورای دفاع ملی خواستیم هر چه سریع‌تر نشست فوری برگزار کند و به صورت مداوم تحولات این مسئله را دنبال کند و درباره تصمیم‌ها و تدابیری که قرار است اتخاذ شود گفتگو کند. دولت همچنین از خانواده‌های شهدای تروریسم حمایت و اقدامات لازم را برای کاهش اندوه آن‌ها اتخاذ می‌کند. دولت همچنین بر ادامه تصمیمی که در خصوص خودداری مصری‌ها از سفر به لیبی با توجه به این اوضاع شکننده جریان دارد برای حفظ جان آن‌ها تاکید می‌کند.» 

السیسی خاطر نشان کرد: «دولت مصر همچنین از وزارتخانه‌های مسئول خواسته است اقدامات لازم را برای بازگشت مصریهایی که تمایل دارند به کشور فراهم کند. همچنین وزیر امور خارجه را مامور کردم هرچه سریع‌تر به نیویورک برود تا تماسهای فوری را با مسئولان بلندپایه در سازمان ملل متحد و کشورهای عضو شورای امنیت برقرار و در نشست سران جهان درباره تروریسم شرکت کند و جامعه بین المللی را در جریان مسئولیت خود قرار دهد تا اقدامات لازم را بر اساس منشور سازمان ملل متحد و در این خصوص که آنچه در لیبی جریان دارد تهدیدی برای صلح و امنیت بین المللی به شمار می‌آید اتخاذ کنند.»


انتهای پیام/.

برچسب ها: السیسی ، داعش ، مصری ، مسیحی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار